Anno
Mi történt anno október 12-én?
Ezen a napon adták át a forgalomnak 1877-ben a Déli összekötő vasúti hidat (akkoriban még csak Összekötő vasúti híd néven). A kétvágányú híd építése 1873-ban kezdődött, s ez a híd Magyarország legfontosabb és legforgalmasabb vasúti összeköttetése a Dunán. Ezt a hidat 1913-ban egy új híddal helyettesítették, amely azonban a II. világháborúban megsemmisült, helyette 1946-ban ideiglenes egyvágányú csavarozott szerkezetű híd (úgynevezett K-híd) létesült, majd 1953-ban készült el a mai hídszerkezet két vágánnyal.
Ezen a hídon keresztül folyik az ország Dunán áthaladó vasúti forgalmának túlnyomó része. Az ideiglenes híd elemei az Újpesti vasúti hídba építették be. A négy nyílású rácsos mederhíd 393 m, a teljes híd 477 m hosszú. Rajta az engedélyezett maximális sebesség: 60 km/h. A vele párhuzamos Lágymányosi híd megépülte után 1995-ben a gyalogosforgalom megszűnt.
2004-ben a Művészetek Palotája felépülésével kapcsolatban - a zajterhelés csökkentése céljából - a vágányokat zajelnyelő lemezekkel látták el, a síneket pedig rugalmas elemeken keresztül rögzítik a keresztaljakhoz. A híd pillérjeinek északi oldalán lévő szabadon maradt alapokra a majdan épülő új híd harmadik vágánynak biztosít lehetőséget.