Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Innováció
Innováció
Klassz ez a kla(s)zter
Újraindítanák a magyar ipar egyik, régen nagy nemzetközi piaccal és elismeréssel rendelkező ágát, a buszgyártást. De szép idők voltak, amikor még szinte a világ minden pontjára szállítottunk autóbuszokat, melyeknek nagy része még talán ma is üzemel. Ám a rendszerváltás után az állami részvétel mértéke fokozatosan csökkent, így mára teljesen ellehetetlenült ez az irányvonal is. Jelen állás szerint évente kb. 1500 darab buszt készítenek el kishazánkban. Ez a múltbéli gyártásnak csak a töredéke.

Így tehát a március végén 19 buszgyártó vállalat ült össze és írt alá egy együttműködési szerződést, amellyel megalakult a Magyar Autóbuszgyártó Klaszter. Célul tűzték ki, hogy megpróbálják a hazai piac igényeit kielégíteni és az iparágat újra felvirágoztatni.

A jelenlévők közt volt a Rába, az Ikarus, az Autokut és Széles Gábor két cége is. A gyártók véleménye szerint ez a virtuális nagyvállalat a választások után sem fog meginogni, hiszen nem előfeltétele a személyi jelenlét. Ezen felül a kisebb vállalkozásoknak is segítséget nyújt, melyek egyedileg nem tudnának érvényesülni a hazai illetve a nemzetközi piacon. Ezt Flórián István, miniszterelnöki megbízott is megerősítette.

Az Autóbusz Rekonstrukciós Program keretében kormányzati támogatást is kapott klaszter valószínűleg sikerrel pályázhat a Magyar Fejlesztési Bank százmilliárd forintos, a közösségi közlekedés fejlesztésére szánt keretére, melynek igénybevételéhez 10 százalékos önerő szükséges.

A munkahelyek létrehozásának és megtartásának fontos szereplőjeként nevezte meg a szövetséget Mester Zoltán, a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztérium felelős szakállamtitkára. Célul tűzték ki többek közt az iparág szakmai fejlesztését kutatások és fejlesztések által, valamint nagy hangsúlyt fektetnek a piaci versenyképesség javítására. Ezt elősegítendő, az ITD Hungary Zrt. felvállalta a virtuális cég sikeréért nagyrészt felelős piaci pozíciók kialakítását és a marketing tevékenységek elvégzését.

A BME Közlekedésmérnöki Kar Gépjármű tanszéke kapta meg a kiemelkedő szakmai partner szerepét, ezzel is biztosabb jövőt nyújtva a jövő mérnöki nemzedékének.

Reméljük, a hazai buszgyártás régi, ám még mindig világszerte  ismert hírnevére alapozva sikerül újra piacokat találni, megalapozva ezzel a közösségi és egyben környezetbarátabb közlekedés újabb magyar sikereit.

A klasztert megalapító cégek:
Rába Jármű Kft., Alfa Busz Projekt Kft., Omnex Kft., Silex Kft., Ikarusbusz Kft., Auto Rad Controlle Kft., Autó Univerzál Kft., I-Cell Kft., IK Fémtechnika Kft., Jáfi-Autókut Kft., Kti Közlekedéstudományi Intézet Nonprofit Kft., IK Járműtechnika Kft., Magyar Autóbuszgyártó Kft., Nor-Service Kft., Orosházaglas Kft., Trezor-Liktor Zrt., Tüv Nord Kft., Vill-Cad Kkt., Liberatus Hungary Kft.,