Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Innováció
Innováció
Rétro futuro
hírt is hallani a magyar közlekedés háza tájáról. A múlt héten bemutatták a hazai motorgyártás remélhetőleg alapkövének számító új Pannóniát. A Bol d'Or névre keresztelt kétkerekűt Várpalotán, leendő szülőhelyén mutatták be a nagyközönségnek.
A bemutató ünnepségen jelen volt a 125 ccm-es géposztály 2008-as magyar világbajnoka, Talmácsi Gábor, illetve menedzsere, Stefano Favaro is.


Mázló Imre, a Magyar Motorkerékpár Kft. ügyvezető igazgatója a megnyitón emlékeztette a közönséget a világszerte méltán népszerű, megbízhatóságáról híres, 1954-ben a Csepeli Motorkerékpárgyárban első ízben legördült Pannóniára, melyből 1975 októberéig 689 ezer darab készült el. Az 1956-ban készült modellt szeretnék újra feltámasztani, ugyanis ezzel aratott páros sikert Kurucz György és Reisz János a Monthiéryben (Franciaország) megrendezett 24 órás megbízhatósági versenyen. A két „öreg róka" rántotta le a leplet az új motorkerékpárról is.

Mázló Imre arról is beszélt, hogy a várpalotai polgármester is támogatást nyújtott az üzem megépítéséhez, ez ugyanis 15 új munkahelyet jelent, a későbbiekben pedig szeretnének még több szakembert foglalkoztatni. Elsődleges célul tűzték ki, hogy 2011-re, a franciaországi győzelem 55. évfordulójára szeretnének elkészülni 55 darab motorkerékpárral. Ez egy limitált széria lenne, de később szeretnének 6-8 típussal is foglalkozni. Természetesen sok múlik azon, hogy mikor kapják meg a sorozatgyártási engedélyeket, és mivel nem kevés pénzt igényelt ez a befektetés, szeretnének uniós és kormányzati pénzeket is megpályázni.

Végül, de nem utolsó sorban a motorkerékpárról is essen néhány szó; 90 százalékban magyar tervezésű, és magyar gyártású. Egyedül a futómű készül csak Olaszországban a Moro Racing-nél, ebben nagy segítséget nyújtott a fent említett Stefano Favarro is. A motorkerékpár blokkja Suzuki, mivel az anyagiak nem tették lehetővé a magyar fejlesztésű motorblokk elkészítését. Igaz, még nem tettek le róla, a későbbi modellekbe valószínűleg magyar szívet fognak beültetni. A fékeket a Brembo gyártja, az első rugóstagot Marzocchi, a hátsót Paioli szállítja. A szériamotor tömege 100 kg körül van, így a 400 köbcentis 49 lóerős motorral hihetetlenül jó menetteljesítményekre lehet majd képes. A külalakja eléggé retrós, de mégis valahogyan modern kisugárzású. (Ábránk csak illusztráció!)

A moci áráról még semmit sem lehet tudni, a vélemények is megoszlanak róla, de az szinte bizonyos, hogy hosszú sorokba kell majd állni érte.

Egy kis érdekesség: a Bol D'Or eredetileg egy francia megbízhatósági verseny neve, amit motorkerékpárokkal és autókkal egyaránt rendezett meg Eugene Mauve Monthieryben. Először maximalizálták a hengerűrtartalmat 1100 köbcentiben, később 1500, majd 2000 köbcenti lett a határ. A verseny helyszíne később változó volt, Magny Cours-tól Saint Germain en Laye-ig. Végül is a 24 órás Le Mans-i viadalként ismerte meg a világ.