Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Konferencia, rendezvény, díjak
Konferencia, rendezvény, díjak
Oldtimer Expo 2010
Csak három napig tartott a csoda
Véget ért a hétvégén a Vasúttörténeti Parkban megrendezésre került Oldtimer Expo. Rengeteg látnivalót csodálhatott meg a közönség. Család, gyermek, apuka-anyuka külön-külön és egyben is megtalálhatta a neki való szórakozást. Sok volt a látnivaló, nagyon sok.

Hol is kezdjem? Nehéz a döntés, hisz minden érdekelt. Úgy éreztem magam, mint egy kisgyerek, aki beszabadult az édesség boltba. Megpróbálom tartani a sorrendet. A belépőt a tavalyi áron lehetett megvásárolni, mindenféle gyermek és csoportos kedvezménnyel.


A parkba lépve a megszokott látvány fogadott, elsőként a nagyság sorrendbe állított gőzösök tárultak a szemünk elé. Rengetegen voltak. A mozdonyok túlnyomó részébe fel is lehetett jutni. A vagonokat és személykocsikat is meg lehetett csodálni.


A gyermekeket külön játékokkal és látnivalóval várták. Volt ott terepasztalozás, kisvasutazás, gőzmozdonyvezetés, hajtányverseny és sok más érdekes.
Beérve az első pavilonhoz már a nyál is összefutott a szánkban; a régi magyar ételek, édességek illata felcsigázta a látogatók étvágyát. Többen is éltek ezzel a lehetőséggel.

De mi nem is ezért jöttünk, hanem a veterán csodákért. És akkor beléptünk a csarnokba. Zsúfolásig volt autóval és motorral egyaránt, a járműgyártás kezdeteitől napjainkig bezárólag. A kiállítók különféle technikai fejlesztéseket és illusztrációkat is magukkal hoztak, így téve érdekesebbé a kiállítást. Köztük volt az Osztrák Lotus Klub is, velük külön élvezet volt elbeszélgetni. Kérésre még az egyik Vauxhall motoros versenyautójukat is beindították, nem kis riadalmat okozva a közönségnek. Mert estünkben kipufogódobról nem igen beszélhetünk. A két Weber karburátor tette a dolgát, amit beengedett, fojtás nélkül dübörögve tört ki a túloldalon a hangolt, fojtás nélküli leömlőkön.

Továbbmenve az úgynevezett Youngtimereké volt a főszerep, igazi ritkaságokat találtunk köztük. A következő részben inkább a régebbi járművek kaptak helyet, ők is szolgáltak több ritkasággal is. Nagyon sok, a szocializmus idején nálunk használatos gépkocsi (Skoda, Lada, Trabant, Wartburg, Tátra stb.) foglalt még helyet a csarnok közepén. Kint voltak az amerikai járműipar igazi izomautói is többek közt a Mustangok és Chevroletek. A felsőbb kategóriás autók is kaptak itt helyet, köztük a Rolls-Royce és a Jaguar több modelljével. Kedvenc márkám, az Opel is nagyon sok járművet tudhatott magáénak, és mind a szocialista, mind a nyugatnémet autósport remekei teljes pompájukkal álltak a kordonok mögött.

És akkor jött a második csarnok. Itt a túlnyomó részt szakmai kiállítók álltak standjaik mögött, fürkészve a sok érdeklődő tekintetet. Aki jobban ismeri az autók és motorok rejtelmeit, az ebben a részlegben a mélységekig elveszhetett a gyártási folyamat részleteiben. Nagyon jó barátom és tanárom Varró Ferenc is kiállította a magyar motorgyártás méltán népszerű és nagy nemzetközi sikernek örvendő teljes restauráláson átesett darabjait, sőt a türelmes érdeklődők meg is tekinthették, miként rak össze csapatával alkatrészenként egy motorkerékpárt, illetve annak kisebb egységeit. Több ismerőssel is sikerült találkoznom veterános berkekből, illetve többen csak nézőként voltak jelen.
A több órás barangolás a csarnokokban a szabadban folytatódott; a Ford Capri Klub ritkaságai mellett a régmúlt idők hazánkban használatos szolgálati járműveit csodálhattuk meg. Nem mellesleg a földi közlekedési eszközökön kívül a repülés is kapott helyet a csarnok végében, igaz a hatalmas méretek miatt csak néhány kisebb repülőgép és azok alkatrészei voltak megtekinthetők. Valamint a park külső parkolójában a napi használatban lévő veterán járműveknek is helyet biztosítottak, megnyitva azt a közönség számára is.
Még nagyon sok élmény és látnivaló gazdagította a kiállítást, de ha mindre kitérnék, soha nem lenne vége a cikknek. Egyszóval nekünk nagyon tetszett, és biztos vagyok benne, hogy a következőre is ki fogunk menni, remélem ismét a sok érdeklődővel és szaktekintéllyel egyetemben.

2010.04.19