Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Konferencia, rendezvény, díjak
Konferencia, rendezvény, díjak
Zöld Autó Díj
A jövő év egyik legfontosabb autóipari díját, a 2011 Zöld Autója címet már három hét múlva kiosztják. Több, neves járműgyártó cég is esélyes rá, ám csak egy viheti el a pálmát. Vajon melyik lesz a befutó?

A Zöld Autó díj már hatodik alkalommal kerül kiosztásra a Green Car Journal jóvoltából. A győztest egy tizenegy tagú bizottság választja ki, akik között idén meghívott tagok is részt vesznek, többek között Mario Andretti versenyző, Carroll Shelby világhírű sportautóépítő, Jay Leno műsorvezető és autógyűjtő, valamint Jean-Michel Cousteau az Ocean Futures Society-től. Mind nagy nevek, érdemes tehát odafigyelni a díjátadóra, ami november 18-án lesz a Los Angeles-i Autóshow-n.

Több gyártó is esélyes lehet az aranyéremre, hiszen az idei év is bővelkedett a teljesen új fejlesztésekben. A szakértők a két legesélyesebb indulónak a Chevrolet Volt-ot, valamint a Nissan Leaf-et tartják.

A Chevrolet Volt 16 kWh-s lítium-ionos akkumulátorcsomagot tartalmaz, amellyel egy 151 lóerős, 368 Nm-es forgatónyomatékot leadni képes villanymotort hajtanak. Tisztán elektromos hajtással használattól függően a Volt maximálisan nyolcvan kilométeres távolságot képes megtenni. Az akkumulátorok teljes lemerülése esetén beindul az 1,4 literes, benzinüzemű, négyhengeres motor, ami generátorként működve képes az autó hatótávolságát ötszáz kilométerre fokozni.

A Nissan Leaf a Chevrolet-tel ellentétben tisztán elektromos hajtással rendelkezik. Az autóban egy 107 lóerős és 280 Nm-es forgatónyomatékkal rendelkező elektromos motor kapott helyet, amelyet az akkumulátorok egyetlen feltöltéssel akár 160 kilométeren keresztül is képesek hajtani. Ezután már csak keresnünk kell egy töltő kutat, vagy egy konnektort, amellyel regenerálhatjuk az áramforrásokat.

A két autón kívül egyéb járművek is indulnak a díjért, nekik is reális esélyük van learatni a babérokat. Az egyik induló a Hyundai Sonata Hybrid. Ezt az autót egy 2,4 literes, 171 lóerős benzinmotor hajtja, és a hajtásban még egy 41 lóerős villanymotor is közreműködik. A káros anyag kibocsátása az átlagos autókénál sokkal jobb, így nagy eséllyel vág neki a küzdelemnek.

A verseny résztvevői közé sorolhatjuk még az igazi luxust a környezetvédelemmel ötvözni képes Lincoln MKZ Hybrid-et is, amely szintén a szintén csekély káros anyag kibocsátási jellemzőivel tűnik ki a hétköznapi járművek egyhangú sorából. A kocsi meghajtásáról egy 2,5 literes motor, valamint egy villanymotor gondoskodik, melyeknek kombinált teljesítménye eléri a 191 lóerőt.

Végül, de nem utolsó sorban a Ford Fiesta-t kell megemlítenünk. A gyártó ugyanis kifejlesztett egy 1600 köbcentiméteres hengerűrtartalmú erőforrást, amely 122 lóerőt teljesít, valamint a pörgős kivitelnek köszönhetően 152 Nm-t. Ez önmagában még nem is volna érdekes, ám a kipufogón kilépő füstgázok káros tartalma még a hibrid járművekénél is sokkal kevesebb.

A díjkiosztóra tehát még három hetet várnunk kell, de biztosak lehetünk benne, hogy a rengeteg szempont figyelembevételével a bírák az arra legérdemesebbet fogják kiválasztani.