

Elsődleges szempont természetesen a vízalapú folyadékok vizsgálata. Az egyik ilyen a hűtőfolyadék. A hűtőrendszerben típustól függően öt-tizenöt liter folyadék is dolgozhat. A hűtőkör fagyálló tartalmát minden tél előtt ellenőriztetnünk kell, hiszen a nyári vízzel való utántöltések alkalmával a koncentrátum felhígul. A magyar telek egyelőre nem olyan kemények, így a mínusz huszonöt Celsius fokra beállított fagyállószint tökéletesen megfelelő.
Egy dologra azonban nagyon ügyeljünk, még akkor is, ha az autót szerelőhöz visszük. Az autók túlnyomó többségében már rengeteg az alumínium alkatrész, így például a vízpumpa, a hengerfej, a hűtő, valamint a fűtőradiátor. Sajnos a fagyállók nagyobb része tönkreteszi ezeket az alkatrészeket. Éppen ezért olyan folyadékkal töltsük fel a rendszert, melynek dobozán fel van tűntetve az „alumínium kímélő" felirat. A típusspecifikus (gyári) fagyállók lehetnek akár kék, akár zöld, vagy esetleg rózsaszínek is, ezek biztosan kímélik az alkatrészeket. Az autósboltok általában a rózsaszín fagyállót árulják alumínium kímélőként, igaz valamivel borsosabb áron. Azonban a motor élettartamát tekintve ez később megtérül.
A másik fontos átnézendő dolog az ablakmosó folyadék. Ennek is van víztartalma, ráadásul a nyárinak nagyobb. Éppen ezért még a fagyok beállta előtt akár az ablakmosó motor használatával ürítsük ki a tartályt (ha lehet, akkor ne folyamatosan nyomva, hanem szakaszolva), majd téli szélvédőmosó folyadékkal töltsük fel a rendszert.
Már javában az őszben vagyunk, jönnek a párás reggelek, tehát a világítást is érdemes ellenőrizni. Gondolunk itt az első, illetve a hátsó ködfényszóróra. Ködben soha ne kapcsoljunk reflektort, hiszen az a ködöt világítja meg, az pedig mivel vízcseppekből áll, visszaveri a fényt. A ködlámpa a köd alá világít, így jobb látási viszonyokat biztosít. Ügyeljünk, hogy csak ködben használjuk, hiszen a szembejövőket, illetve a hátsó ködzáró a mögöttünk jövőket is zavarja.