Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Tudomány - Áltudomány
Tudomány - Áltudomány
Metáncella
Nagy problémát jelent a legkülönbözőbb elektromos eszközök energiaellátása. Mint azt nagyon jól tudjuk, a hordozható számítógépek, valamint a mobil egységek nem bírják túl sokáig egyetlen töltéssel. Az üzemanyagcellák ebben a szegmensben is győzedelmeskedhetnek.

Az üzemanyagcellák már-már visszatérő megoldásként ötlenek fel a legtöbb fejlesztő fejében. A probléma még mindig az áttöréssel van, valahogy nem sikerül túllépni a határokon. A kutatások azonban gőzerővel folynak ebbe az irányba, és bátran kijelenthetjük, hogy már nincs sok hátra a mindennapos felhasználhatóságig.

Amerikai szakemberek már régóta dolgoznak a témán, ezért már eredményeket kellett felmutatniuk. Ők a hordozható noteszgépekre fejlesztik az üzemanyagcellás megoldásokat munkahelyükön, a Harvard School of Engineering and Applied Sciences nevezetű iskolában. Mostanában tőlük kerül ki a legtöbb megoldás, egyre érdekesebb ötletekkel állnak elő. Most a metánra esett a választásuk. A hidrogén ugyanis nagyon drága anyag főként az előállítása miatt -írja a SEAS honlapja. A metán viszont korlátlan és hatalmas mennyiségben van jelen Földünkön, így érdemesebb vele foglalkozni.

Elkészítették tehát a micro-SOFC (Solid-Oxide Fuell Cell) üzemanyagcellájukat, amelynek üzemi hőmérséklete már „csak" ötszáz Celsius fok körül van. Nagy áttörést jelent a technikában, hiszen az eddigi cellák nyolcszáz Celsius fokos üzemi hőmérsékleten dolgoztak. A cél természetesen a háromszáz Celsiusos álomhatár elérése, ez ugyanis már elfogadható lenne a gép működése szempontjából.

A team egy másik, nyilvánosságra hozott anyagában azt olvashatjuk, hogy a legújabb üzemanyagcellák gyártásakor már nem használnak fel titánt, így az egység lényegesen olcsóbbá válhat. Egy másik előny, hogy a meghibásodási hajlam sokkal kisebb lett, hiszen a titán egy idő után instabil állapotba kerül, onnan pedig már csak egy lépés a rövidzárlat. A problémát így már csak az üzemi hőmérséklet okozza, talán ezért sem alkalmazzák olyan széles körben. A remények szerint már csak néhány év, és sikerül kifejleszteni azt az üzemanyagcellát, amely bármekkora méretben gyártható lesz, így az összes elektromos egységünk felhasználhatja majd telepként.