Bár a kutatások szerint az idei évben csökkent az aktív előfizetések száma, mégis az okostelefonok rohamos fejlődésével egyre csak nő az adatforgalom. A készüléket már nem csak telefonálásra, hanem multimédiás szolgáltatásokr, internetezésre, sőt, ügyintézésre is használhatjuk. Ebben segít minket a 3G-s adatátviteli rendszer.
Sokan tapasztalták, hogy csütörtökön a T-Mobilos ismerőseik, üzleti partnereik, munkatársaik mind-mind elérhetetlenné váltak. A szolgáltatónál először nem tudták hova tenni a dolgot, de a gyors intézkedésnek köszönhetően néhány órán belül helyre állt a rend. A délután, 14 óra környékén bekövetkezett fennakadást az esti órákban sikerült helyreállítani, azóta folyamatosan üzemel a Magyar Telekom 3G-s rendszere.
A problémát a cég szerint egy adatátviteli berendezés meghibásodása okozta, melynek okát a szakemberek a mai napig vizsgálják. Már többször voltak hasonló problémák, emlékezzünk csak vissza a tavaly novemberben történt esetre. A szolgáltatónak akkor 160 millió forintos anyagi kárt, valamint több százmillió forintos plusz költséget jelentett a leállás, az előfizetők jelentős része egy fél napon át nem tudta használni telefonkészülékét.
Természetesen más szolgáltatóknál is előfordult már a jelenség, hiszen áprilisban a Vodafone hálózata vált működésképtelenné, két héttel ezelőtt pedig a Telenor hálózatában voltak problémák. Nem lehet tehát ujjal mutogatni egyik társaságra sem, hiszen a technika ördöge mindenhol jelen van.
Sokaknak otthon több telefonkészülékük is van, így azok meghibásodásakor csak kártyát cserélnek, ám a szolgáltató kiesésekor nem tehetnek semmit. Hogy mennyire telefonfüggővé váltunk, azt jól mutatja ez az eset is, az üzleti, valamint a privát életünk szerves részévé vált a mobil. Nem hogy örülnénk, hogy néhány órára nyugalom van, inkább idegeskedünk miatta. Felesleges. A szolgáltató kiesések a folyamatosan növekvő adathalmaz miatt egyre gyakoribbá válhatnak, és ez ellen úgysem tudunk mit tenni.