Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Vélemény
Vélemény
Hova tartanak a magyar üzemanyagárak?
Ezzel a kérdéssel foglalkozni igencsak merész vállalkozás, hiszen senki se tudhatja biztosan. A MOL csak emel és emel, közben pedig a nemzetközi olajár emelkedésre hivatkozik. De akkor miért nálunk a legdrágább az üzemanyag?

A környező országokban szinte kivétel nélkül olcsóbb az üzemanyag. Van, ahol ez a különbség elenyésző, ilyen például Horvátország és Szlovénia. Egyre többen járnak a határ menti településekről külföldre tankolni, hiszen rengeteget meg tudnak így spórolni. A határainkon túl olcsóbb az üzemanyag, még Ausztriában is.

Tapasztalataink szerint az osztrák, határ közeli benzinkutaknál tankolva a nagyobb tankkapacitású autók akár száz, százötven kilométerrel többet is képesek megtenni ugyanabból az összegből, mint amit itthon tankolnánk el. Az ország belseje felé haladva pedig az árak még alacsonyabbak. Egyes vidéki régióknál akár harminc forintot is spórolhatunk literenként a jelenlegi euró váltás mellett. De ne felejtsük el, hogy Ausztriában a téli gumi használata, valamint a hólánc megléte kötelező.

Románia és Szerbia is olcsóbb, mint mi vagyunk, akár ötven forinttal is kevesebbet kell fizetni az üzemanyagok literéért, azonban ebbe az irányba egyelőre nem indulnak túl nagy számban a benzinturisták. Inkább csak azok használják a szerb és román kutakat, akik kirándulni mennek, vagy esetleg hazánkban dolgoznak, és hétvégére haza járnak.

Ukrajna azonban egész más tészta. Beljebb haladva egyre nőnek az árak, azonban a határhoz közeli üzemanyag kutaknál -most kapaszkodjanak - akár 170 forinttal is olcsóbban tankolhatunk literenként. Ez kevesebb, mint fele a magyar áraknak, így nem csoda, ha itt a legnagyobb a határforgalom. Van olyan kút, ahol a magyarok a forgalom kilencven százalékát teszik ki. Így kétszer akkora távolságot tehetünk meg ugyanabból a pénzből, mint amit az itthoni kutaknál otthagynánk.

Hazai kutak. Hát igen, nem éppen olcsók. És ha még csak az árakkal lenne a probléma... De a mennyiséggel is baj van. Jártunk már úgy, hogy a húszliteres kannába sikerült huszonhetet beletankolni. A kutast megkérdeztük, hogy akkor most mennyit fizessünk, hiszen kizárt, hogy több mint negyedével nőjön a térfogat. Ő persze inkább azt mondta, hogy ne fizessünk semmit, csak menjünk. Azóta nem tankolunk ott.

Egy másik eset éppen a napokban történt meg velünk, szintén az egyik benzinkútnál. Nevet nem mondunk, legyen elég, hogy a Kerepesi út vége felé található kis töltőállomásról beszélünk. Sokan oda járnak, mert akár tíz forinttal is olcsóbb az üzemanyag. Éppen kifogyott a benzinünk, így a kis, ötliteres kannával támadtuk meg a kutat. Természetesen ki van írva, hogy nem önkiszolgáló, de mivel a kutasok állandóan bent beszélgetnek, és nem jön ki senki, így mindenki maga tankolja a járgányát. A kannánkat nyáron megmértük, így pontosan tudjuk, hogy melegben legnagyobb a térfogata, maximálisan 5,3 liter. Télen a kanna oldala befelé nyomódik, tehát térfogata csökken. Teletankoltuk hát, és meglepő módon 7,3 liter fért bele. Ez nagyon durva. Öt literenként két literrel vágják át az embert, ami ma már nem éppen olcsó mulatság. Persze most is megkérdeztük a kutasokat, hogy hogyan lehetséges ez, erre azt válaszolták: „Miért fújtad fel annyira azt a kannát?" Szép. Ez a magyar valóság.