Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Oktatás-továbbképzés
Oktatás-továbbképzés
Megtáltosodtak volna a magyar diákok?
Matematikából és természettudományból is a világ élvonalába tartoznak a magyar fiatalok - derül ki a TIMSS 2007-es felméréséből. A negyedikes és nyolcadikos diákok képességeit összehasonlító méréssorozat eredményeit ismertette Csillag Márta az Oktatási és Kulturális Minisztérium Közoktatási Főosztályának főosztályvezetője.
A TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study - Nemzetközi Matematika és Természettudomány Vizsgálat) négyévente végzett felmérés, amely a negyedik és nyolcadik évfolyamos tanulók matematikai és természettudományi képességét vizsgálja. 2007-ben összesen 59 ország és 8 kiemelt oktatási rendszer tanulóinak teljesítményét hasonlították össze, mintegy 425 ezer diák részvételével. A magyar diákok a felmérés mind a négy területén az átlag felett teljesítettek, három területen pedig a legjobbak között szerepeltek - számolt be a vizsgálat eredményeiről Csillag.


A természettudományok területén a tízéves diákok a kilencedik helyen, a tizennégy évesek pedig az előkelő hatodik helyen végeztek. "A negyedik évfolyamosok eredményére két okból is büszkék lehetünk" - hangsúlyozta Csillag Márta. Egyrészt Magyarország egyike annak a nyolc országnak, ahol a negyedik évfolyamos diákok eredménye folyamatosan javult az első felméréshez képest. Másrészt a legjobb eredményt az ismeretek alkalmazását igénylő feladatoknál érték el a diákok - folytatta a főosztályvezető.

A nyolcadik évfolyamos diákok kimagasló eredményét a TIMSS-felmérés hivatalos bostoni sajtótájékoztatóján is kiemelték. Kizárólag a távol-keleti országok diákjai előzték meg a magyar fiatalokat, az európai országok közül ők bizonyultak a legjobbaknak.

Matematikából a magyar tanulók negyedik és nyolcadik évfolyamon is jobban teljesítettek a nemzetközi átlagnál. Tízéves diákjaink sajnos nem jutottak az első tíz közé, a tizenötödik helyen végeztek, de így is átlag feletti eredményt értek el. Hasonló pontszámot szereztek, mint Svédország és Anglia. A tizennégy éves tanulók matematikából is a világ legjobbjai közé tartoznak, csupán öt ország előzte meg őket. Hozzánk hasonló eredményt három ország - Anglia, Oroszország és az Egyesült Államok - ért el, negyven ország pedig gyengébben szerepelt.






A felmérésről
A TIMSS (Trends in International Mathematics and Science Study) szakmai alapon szerveződő méréssorozat, amely négyéves ciklusokban a 4. és 8. évfolyam végén vizsgálja a diákok matematikai és természettudományi tudását a világ számos országában. A TIMSS az IEA (International Association for the Evalution of International Achievment) vizsgálata. A nemzeti kutatóintézetek és kormányhivatalok együttműködésén alapuló független nemzetközi szervezet 1959 óta végez nemzetközi összehasonlító vizsgálatokat. A TIMSS méréssorozat négy cikluson van túl (1995, 1999, 2003, 2007), és már készítik elő az ötödik, 2011-es vizsgálatot.

A TIMSS 2007 mérésben a világ minden részéről összesen 59 ország mintegy 425 ezer diákja vett részt. A 4. évfolyam eredményeit 37 ország és 7 kiemelt oktatási rendszer adatai alapján elemezték, közülük 13 ország először vett részt a TIMSS-vizsgálatban. Összesen 183 150 diák írta meg a 4. évfolyam tesztjét. A 8. évfolyam vizsgálatához 50 ország és 7 kiemelt oktatási rendszer adatai állnak rendelkezésre. Tíz ország először vett részt a felmérésben, melyet összesen 241 613 tanuló írt meg.