A személyiségi jogokat ugyanis sértik azok az alkalmazások, melyek harmadik félnek továbbítják adatainkat. A kaliforniai szövetségi bíróságon már pereskednek emiatt. A felhasználók azt szeretnék ugyanis elérni, hogy beleegyezésük nélkül ne lehessen továbbítani adataikat más cégeknek, legfőképp, ha reklám célú felhasználásról van szó. Ha pedig az illető beleegyezik adatai nyilvánosságra hozásába, anyagi ellenjuttatást kapjon érte.
Az érvek teljesen logikusnak tűnnek, valószínűleg meg is fogják nyerni a pert. Őket ugyanis nem tájékoztatta senki az Apple-nél és más cégeknél jól bevált gyakorlatokról. Persze más alkalmazás gyártó cégek is érintettek az ügyben, a vádlottak között vannak a Weather Channel, a Dictionary.com, a Pumpkin Maker, a Textplus4, stb. is.
Az Apple már idén áprilisban óvintézkedéseket hozott annak érdekében, hogy harmadik fél ne kaparinthasson meg adatokat, kivéve azokat, melyek az alkalmazás működtetéséhez létfontosságúak. A vádak azonban arról szólnak, hogy az intézkedések meghozása ellenére sem tett semmit, hogy be is tartassa azokat. A felhasználók szerint ennek legfőbb oka az volt, hogy a hirdető oldalak hatalmas nyomást képesek gyakorolni a cégre.
Amerikában nagy felháborodást keltenek az ilyen esetek, így a nagyobb társaságok nem engedhetik meg maguknak, hogy csorbát ejtsenek a becsületükön. Ezért is kérik a törvényhozókat, hogy tegyenek valamit az ügy érdekében. Az Amerikai Kereskedelmi Minisztérium internetes, szakmai publikációjában utalt arra, hogy a tárcának meg kellene alkotni egy önkéntes és könnyen érvényesíthető etikai kódexet kellene készítenie a hirdető reklámcégek, valamint az informatikai vállalatok számára.
Idén már volt egy hasonló eset, ugyanis a Facebook közölte, hogy némely alkalmazások megsértették a felhasználók adatainak kezelésére vonatkozó azon előírásokat, melyeket a közösségi hálózatot üzemeltető társaságok az információ védelem céljára hoztak, ám az oldal ígéretet tett arra, hogy a problémát orvosolni fogja, ezzel is elkerülvén a bírósági peres ügyeket.