A Jövő Nemzedékek Országgyűlési Biztosa (JNOB) hivatalának szakértő brigádja azt állapította meg, hogy a pályán az elmúlt hét évben tartott edzések és tesztek igen magas zajszintje miatt már többen is az irodához fordultak . A környezetvédelmi felügyelőség is több bejelentést kapott, ám jogsértően járt el akkor, amikor a zajra vonatkozó bejelentéseket lényegében figyelmen kívül hagyta. A JNOB szerint a bejelentéseket követően korlátozni, vagy akár egyből fel kellett volna függeszteni a pályán folyó tevékenységet.
Mivel az eljárásban közreműködő hatóságok rosszul ítélték meg a zajforrás minősítését, vagyis üzemi forrásnak minősítették szabadidős zajforrás helyett, a megengedett értékek magasabbak lettek. Az iroda már kezdeményezte, hogy a Vidékfejlesztési Miniszter vizsgáltassa felül a Hungaroring jelenleg is jogerős működési engedélyét, ugyanis a jelenlegi helyzet szöges ellentétet mutat az egészséges környezethez való joggal szemben.
Nagyon nehéz ebben az esetben pártatlannak maradni, ugyanis egyfelől érthető, hogy a közelben lakókat zavarja a pálya hangos működése, azt azonban tudni kell, hogy a nyolcvanas években épült, és azóta folyik rajta hangos tevékenység. Azóta rengeteg ház épült Mogyoród határában, ám az építkezéskor végig kellett volna gondolni, hogy hová is költöznek a tulajdonosok. Nem is beszélve arról, hogy ha megszüntetik a pálya működési engedélyét, akkor a Forma 1 sem jöhet Magyarországra, ez pedig nem csak az országnak, hanem a helyieknek is nagy veszteséget okozhat.
A megoldást tehát a panaszosoknak és a pálya üzemeltetőjének közösen kellene megtalálnia, akár egy zajvédő fal, akár a kipufogórendszerek hangkibocsátásának csökkentésével. Utóbbi azonban sajnos a verseny szabályzat szerint nem megengedhető, így vagy módosítani kell rajta, vagy egyéb megoldást kell találni.