Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Bulvár
Bulvár
Elektronikus útdíj lehet a megoldás
Hazánk áruszállításának tetemes része teherautókkal történik. Van azonban vasút is, ám ezt egyre kevesebben veszik igénybe, hiszen egyrészt drága, másrészt a vonat nem tud a célállomásig eljutni. Éppen ezért változásokra lesz szükség, mégpedig az útdíjakkal kapcsolatban.

A magyar vasúti áruszállítás versenyképességét mindenféleképpen növelni kell, különben az iparág teljesen ellehetetlenül. Szakértők szerint ezt úgy lehetne megtenni, hogy vagy növelnék az állami támogatásokat a pályahasználattal kapcsolatban, vagy a közúti áruszállítást elektronikus útdíj bevezetésével kellene sújtani.

A Rail Cargo Hungária Zrt. igazgatósági elnöke elmondta, hogy a vasúttársaságok azért is vannak nehéz helyzetben, mert minden egyes szállításnál fizetniük kell a pályahasználati díjat, ezzel ellentétben azonban a kamionoknak csak bizonyos útszakaszokra kell fizetniük. A vasúti fuvarozás tehát csak akkor lehet versenyképes a közútival szemben, ha a teherautósok is hozzájárulnak az utak fenntartási költségeihez.

Az Európai Unió szabályozási rendszere nagyon szigorú a díjfizetéssel kapcsolatban, ám az, hogy ki fizeti ki, az az egyes országokban teljesen különböző lehet. Ausztriában például hatvan százalékot térít meg az állam, míg Hollandiában a teljes útdíjat átvállalja a költségvetés. Ez azért szükséges, mert a hajón beérkező árunak mindenképpen vasúton kell elhagynia az országot. Hazánkban ez az arány csak huszonöt százalék, éppen ezért egyre nagyobb teher kerül a vasúti szállítmányozók vállára.

A legnagyobb problémát itthon az állami költségvetés jelenlegi állapota jelentheti, hiszen pénz hiányában a támogatások sem érhetők el. Az elektronikus útdíj bevezetése azonban sokat javítana a helyzeten, hiszen az állam bevételeit is megnövelné. A Rail Cargo egyébként évi húszmilliárd forintos pályahasználati díjat fizet az üzemeltetőknek.