Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Konferencia, rendezvény, díjak
Konferencia, rendezvény, díjak
Idén kisebb a siker, ám nagyobb a tapasztalat
Az idei Shell Eco-marathon rengeteg problémával indult, és sajnos elmaradt a magyar elsőség is. És bár újabb hazai rekordok születtek, a keményen készülő csapatok sajnos csak néhány kisebb díjjal és egy jó adag tapasztalattal gazdagodhattak.

Az öt magyar csapatból egy otthon maradt, ugyanis egy szerencsétlen motorhiba miatt nem tudtak elindulni a megmérettetésen, ezért lemondták a részvételt. A pécsi Team Orca három nap kemény munka után sikeresen nekivághatott a futamnak, mégpedig a vetélytársuktól kölcsönkapott erőforrással.

A németországi Lausitzban, az EuroSpeedway pályán megrendezett versenyen, mindhárom napon esős, borús idő volt a jellemző, így a győri Szent István Egyetem SZEnergy Team csapata a szombati első napon ugyan az elsők közt mehetett ki a pályára, ám a borult idő miatt az UrbanConcept elnevezésű, napelemes járművük nem tudott értékelhető távolságot megtenni. Ebben a kategóriában egyedül egy németországi csapat volt képes eredményt felmutatni.

A különlegességek közé tartozott a kecskeméti Kandó-Electric középiskolás csapat teljesítménye, ugyanis ők csak a tapasztalatszerzés céljából indultak a versenyen, ám a prototípus Plug-in kategória összetett hatodik helyezettjei lettek 371 km/kW futásteljesítménnyel.

A Kecskeméti Főiskola GAMF csapata új magyar rekordot ért el már az első versenynapon, ugyanis egyetlen liter benzinnel sikerült megtenniük 2277 kilométert, ám később egy szerencsétlen balesetsorozatba keveredtek, így hátrébb csúsztak a ranglétrán. A verseny végén a legjobb magyar eredménnyel a Benzines Prototípus kategóriában negyedikként zártak, az összetettben pedig ötödikek lettek.

A csapatok nem csak a mérnöki tudásukkal szerezhettek díjakat, hiszen a szervezőknek és bíráknak, valamint a szponzoroknak is fontos volt a pályán kívüli megmérettetés is. Így egyéb kategóriákban, mint például a legjobb kommunikációs tevékenység, a legjobb dizájn, valamint a legösszetartóbb csapat is el lehetett érni eredményeket. Az SKF Dizájn-díjat a Kecskeméti Főiskola csapata nyerte el a Prototípus kategóriában, ám a SZEnergy csapat sem távozott üres kézzel a helyszínről, hiszen ők vehették át a legkitartóbb csapatnak járó különdíjat is, ugyanis éjjel nappal dolgoztak három napon keresztül, hogy járművük részt tudjon venni a versenyen.