Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Bulvár
Bulvár
Zajdíj
A nehézgépjárművel rendelkezőkre és a fuvarozókra nehéz idők járnak. Nemcsak, hogy nincs munka, de még azt a keveset is megnehezítik az egyre növekvő anyagi terhek. Nemsokára még egy adót meg kell fizetniük, mégpedig a zajdíjat.

Az Európai Parlament közlekedési és turisztikai szakbizottsága két héttel ezelőtt fogadta el azt a javaslatot, mely szerint a nehézgépjárművek autópálya díjaiba bele kell építeni a légszennyezéssel és zajkeltéssel kapcsolatos költségeket is. Ehhez az Euromatrica-irányelvet kell módosítaniuk.

Az ezzel kapcsolatos sajtótájékoztatón az is elhangzott, hogy olyan, egyszerűnek tűnő megoldást kerestek a problémára, amellyel csak néhány ponton kell javítani a Tanács közös álláspontján, ugyanis nagyon jól tudták, hogy a forradalmi változtatásokba nem mentek volna bele a Tanács tagjai.

Hozzájuk hasonlóan az Európai Parlament is arra az álláspontra jutott, hogy az autópálya infrastruktúra költségeibe kell beépíteni a zajártalommal és légszennyezéssel járó költségeket. A Bizottság azon javaslatát azonban elvetette, mely szerint a dugódíjakat is építsék bele az útdíjakba, melyeket azután számoljanak fel a nehézgépjárműveknek. Az Európai Parlament azonban minden tagállamnak egyénileg engedélyezné, hogy saját belátása szerint egyfajta dugódíjhoz hasonló tételt beépíthessen a már meglévő infrastruktúra díjak közé.

Az útdíjakat időpontfüggővé tennék, mely szerint egy meghatározott, nyolc órás intervallum közötti közlekedés magasabb díjakat tartalmazna. Ennek a célja az volna, hogy a nehézgépjárműveket csúcsidőben letereljék az autópályákról. A díjazás a 3,5 tonna feletti össztömegű gépjárműre érvényes lenne, azonban ez sértené több ország jogrendjét is. Éppen ezért az EP hajlandó átmenetileg a 12 tonna feletti járművekre alkalmazni a rendelkezéseket, de csak abban az esetben, ha az adott ország elfogadható magyarázatot ad az okokról.

A járműpark modernizálása okán a Parlament időben korlátozott mentességet adna a legújabb környezetvédelmi kategóriákba tartozó, Euro 5 és Euro 6-os járműveknek.