Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Az akkuk logisztikája
A Renault autógyár már az elektromos autókban látja a jövőt, így folyamatosan bővíti autóválasztékát. A könnyebb elterjesztés érdekében a teljes járműparkhoz tartozó lítium-ionos akkumulátorok kezelését teljes mértékben a DHL-re bízza.

Az elektromos járművek leendő tulajdonosai már a vásárláskor szerződést köthetnek annak érdekében, hogy az akkumulátorok tönkremenetele után csak be kelljen menniük a márkaképviselethez, ahol máris megkapják autójuk „hajtóanyagát".

Az esetleges akkumulátor cserék nagyon megnehezítenék a kereskedők helyzetét, hiszen szinte minden egyes, általuk eladott járműhez kellene tartaniuk raktáron egy-egy akkumulátorcsomagot. Ez óriási beruházást jelentene, ráadásul az akkuk is elöregednének. A gyorsabb kiszolgálás és a raktárkészlet minimalizálása érdekében a Renault szerződést kötött a DHL-lel, hogy a márkakereskedők akkumulátorokkal kapcsolatos logisztikai problémáit megoldja. Természetesen az elektromos járművek egészen más technológiákkal vannak felszerelve, mint hagyományos társaik, ezért a Renault a kereskedőket megfelelően felszereli a hozzájuk tartozó célszerszámokkal, valamint a szerelőknek képzéseket indít. Az „Expert Z.E." jelzéssel ellátott kereskedők tehát minden eshetőségre fel lesznek készülve, ami az elektromos járművekkel kapcsolatos.

Az esetek túlnyomó többségében a vásárló bérli az akkumulátorokat, melyek esetleges cseréjéről a gyártó, azaz a képviselet gondoskodik. A DHL-lel kötött szerződés a biztosíték arra, hogy a vásárlók részére folyamatosan biztosítsák az akkupakk cseréjét, ez ugyanis egyfajta biztonságot is jelent a tulajdonosok felé.

A Z.E. generáció a nulla kibocsátást jelenti, és a gyártó legfőbb termékvonalaként szerepel. A szériában vannak személyautók és haszongépjárművek egyaránt. Idén ősztől debütálhatnak ezek a modellek, melyek a Kangoo, Fluence, Zoe és Twizy névre hallgatnak.

A DHL szerint nagyon fontos az akkumulátor ellátás logisztikájának pontos kidolgozása, ugyanis ezzel az elektromos járművek elé gördülő gátak egyikét könnyedén le lehet küzdeni. A sikeres piaci részvétel elérésére a szállítmányozó cég külön stratégiát fejlesztett ki a francia autógyár számára, mely megbízható módja az akkumulátorok logisztikájának az értékesítést követően. A tervek közt szerepel egy akkumulátorok tárolására kifejlesztett raktár, ahonnan könnyedén eljuttatható a kívánt típus a Z.E. kereskedőkhöz. Az elhasznált akkumulátorokat szintén a DHL gyűjti össze és szállítja majd át a Renault javító központjába.

A DHL kifejezetten erre a célra szakosodott holland telephelyéről koordinálja majd a folyamatot a kiszállítástól a kezelésig. Innen fedi le egész Európát az erre acélra kifejlesztett informatikai megoldások segítségével, melyekkel még az is látható lesz, hogy az ellátási láncban éppen hol szerepel az adott akkumulátor.