Az elektromos járművek leendő tulajdonosai már a vásárláskor szerződést köthetnek annak érdekében, hogy az akkumulátorok tönkremenetele után csak be kelljen menniük a márkaképviselethez, ahol máris megkapják autójuk „hajtóanyagát".
Az esetleges akkumulátor cserék nagyon megnehezítenék a kereskedők helyzetét, hiszen szinte minden egyes, általuk eladott járműhez kellene tartaniuk raktáron egy-egy akkumulátorcsomagot. Ez óriási beruházást jelentene, ráadásul az akkuk is elöregednének. A gyorsabb kiszolgálás és a raktárkészlet minimalizálása érdekében a Renault szerződést kötött a DHL-lel, hogy a márkakereskedők akkumulátorokkal kapcsolatos logisztikai problémáit megoldja. Természetesen az elektromos járművek egészen más technológiákkal vannak felszerelve, mint hagyományos társaik, ezért a Renault a kereskedőket megfelelően felszereli a hozzájuk tartozó célszerszámokkal, valamint a szerelőknek képzéseket indít. Az „Expert Z.E." jelzéssel ellátott kereskedők tehát minden eshetőségre fel lesznek készülve, ami az elektromos járművekkel kapcsolatos.
Az esetek túlnyomó többségében a vásárló bérli az akkumulátorokat, melyek esetleges cseréjéről a gyártó, azaz a képviselet gondoskodik. A DHL-lel kötött szerződés a biztosíték arra, hogy a vásárlók részére folyamatosan biztosítsák az akkupakk cseréjét, ez ugyanis egyfajta biztonságot is jelent a tulajdonosok felé.
A Z.E. generáció a nulla kibocsátást jelenti, és a gyártó legfőbb termékvonalaként szerepel. A szériában vannak személyautók és haszongépjárművek egyaránt. Idén ősztől debütálhatnak ezek a modellek, melyek a Kangoo, Fluence, Zoe és Twizy névre hallgatnak.
A DHL szerint nagyon fontos az akkumulátor ellátás logisztikájának pontos kidolgozása, ugyanis ezzel az elektromos járművek elé gördülő gátak egyikét könnyedén le lehet küzdeni. A sikeres piaci részvétel elérésére a szállítmányozó cég külön stratégiát fejlesztett ki a francia autógyár számára, mely megbízható módja az akkumulátorok logisztikájának az értékesítést követően. A tervek közt szerepel egy akkumulátorok tárolására kifejlesztett raktár, ahonnan könnyedén eljuttatható a kívánt típus a Z.E. kereskedőkhöz. Az elhasznált akkumulátorokat szintén a DHL gyűjti össze és szállítja majd át a Renault javító központjába.
A DHL kifejezetten erre a célra szakosodott holland telephelyéről koordinálja majd a folyamatot a kiszállítástól a kezelésig. Innen fedi le egész Európát az erre acélra kifejlesztett informatikai megoldások segítségével, melyekkel még az is látható lesz, hogy az ellátási láncban éppen hol szerepel az adott akkumulátor.