Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Bulvár
Bulvár
Nyolcvan liter alatt a Föld körül
Magyar hajó indulhat ismét Föld körüli útra, mégpedig nem is akármilyen céllal. Két magyar fiatalember azt tervezi ugyanis, hogy 540 nap alatt körülhajózza a bolygónkat, méghozzá kevesebb, mint nyolcvan liter üzemanyaggal.

A keddi sajtótájékoztatón a két magyar fiatalember, Blaskovich Ákos (44), valamint Csák Attila (50) elmondták, hogy a „80 liter alatt a Föld körül" elnevezést kapott projektben egy negyvenhárom méter hosszú, Tempest névre hallgató vitorlásukkal szeretnék körbehajózni a bolygót.

A kaland szeptember 11-én indul a horvátországi Primosten kikötőjéből, és a tervek szerint az Egyenlítő mellett haladva teszik meg a negyvenötezer kilométeres utat. Az érkezés 2013 március 15.-re tehető.

Az úriemberek célja nem más, mint felhívni a világ figyelmét arra, hogy a megújuló energiák felhasználásával környezettudatos életmódot lehet folytatni. Elmondásuk szerint a mai napelem és szélerőmű technológia már tökéletesen fejlett és alkalmas arra célra, hogy ne csak hajót, hanem otthonainkat is ellássa energiával. Ebből már kiderült, hogy hajójukon mindössze nyolcvan liter dízelolajat visznek magukkal végszükség esetére, ám az út során a legmodernebb technikával rendelkező napelemeket és szélkerekeket, valamint a speciális akkumulátorokat kívánják használni.

A gázolajra, ami természetesen biodízel lesz, csak ezért kell magukkal vinniük, mert a Föld egyes helyein, így például a Panama csatornán kizárólag csak úgy lehet átkelni, hogy közben járatják a motort. Arról azonban, hogy mekkora mennyiségű üzemanyaggal lehet megkerülni a bolygót, egyelőre még nem készültek számítások, ezért nem szabad szó szerint érteni a nyolcvan litert, ugyanis elképzelhető, hogy többre lesz szükségük. Lényeg, hogy kevésbé szennyezzék a környezetet az út során.

Távlati céljaik között az szerepel, hogy az útjuk után nemzetközi szintre emeljék a projektet, vagyis egy olya vitorlásversenyt szervezzenek, amely az energiatakarékosságra épül.