Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Több mint ötvenezer kilométer
Végre tanúi lehetünk egy olyan tesztnek, mely az elektromos gépjárművek valós működésére vonatkozólag már több mint ötvenezer kilométer óta zajlik. Eddig nem voltak hosszú távú tapasztalatok arra vonatkozólag, hogy hogyan kell üzemeltetni egy villannyal hajtott autót.

A legtöbb embernek lényegében semmilyen információja sincs arról, hogy az elektromos autóknak mik az előnyei vagy hátrányai, hogy egyáltalán miért jók. A Ford éppen ezért készített egy tanulmányt, mely szerint villamos furgonjai már túl vannak az ötvenezredik kilométeren.

A Köln utcáin használt Ford Transit Connect Electric, valamint Ford Transit BEV típusú járművek már a tizenötödik hónapja dolgoznak a városban. A tesztproject neve CologneE, melyet a Ford a Duisburg-Esseni Egyetemmel, valamint Köln városvezetésével közösen indítottak útnak. A flotta a legkülönbözőbb üzleti felhasználók mindennapjait teszi könnyebbé, általában áruszállítást végeznek velük. A már megtett ötvenezer kilométer gond nélkül telt el, a tapasztalatok kedvezőek.

A legnagyobb problémát az jelentené, hogy az elektromos jármű pont akkor merül le, amikor a legnagyobb szükség van rá. Ezt a tesztek során megcáfolták, ugyanis az autók többsége napi átlagban maximum száz kilométert futott, ami bőségesen belefér a két típus hatótávolságába. A Transit BEV ugyanis 160 kilométer, a Transit Connect Electric pedig 130 kilométert képes megtenni egyetlen feltöltéssel, így az adott nap végére nem hogy lemerül, de még tartaléka is marad.

Az elmúlt időszakban a projekt alatt több mint ezerötszáz alkalommal töltötték fel járműveiket a „tulajdonosok", és eddig úgy tűnik a legkisebb probléma nélkül tették mindezt. A RheinEnergie AG. is a tesztelők segítségére volt, hiszen ők alakították ki a töltésre szolgáló villanykutakat. Tizenkét darabot a tesztelők telephelyein, egyet pedig nyilvánosan, Köln belvárosában. A sofőrök azonban nem várták meg az alacsony lemerülési szintet, átlagosan harminc kilométerenként töltötték fel járműveiket, melyek így sokkal nagyobb megbízhatósággal rendelkeztek útjaik során.

A villanykutak tisztán megújuló energiaforrásokból működnek, így gyakorlatilag teljesen környezetbarát módon üzemeltethetők az elektromos járművek. A számítások szerint kilencven százalékkal kevesebb szén-dioxidot bocsátanak ki, mint hagyományos társaik, így mindenképpen jó döntés volt az elektromosság felé fordulni.