Jövő tavasszal már a márkakereskedések „polcain" lesz az új Prius PHEV, vagyis a hálózatról is tölthető hibrid autó. Ötvözni fogja a hibrid technológia, valamint a konnektorról tölthető elektromos hajtás előnyeit, így fogyasztása a jelenlegi Toyota család élharcosává teszi.
A jármű képes teljesen elektromos üzemben, illetve hibrid üzemben is működni. A teljesen lemerült akkumulátorok feltöltése a hazai hálózatról mindössze kilencven percig fog tartani, míg a tengeren túli 110 voltos feszültséggel három órába is beletelik. A probléma még mindig a hatótávolsággal van, ugyanis a kocsi mindösszesen huszonegy kilométert képes megtenni elektromos meghajtással. Ezt is csak abban az esetben, ha viszonylag normális ütemben vezetünk, így a nehéz lábúaknak biztosan csökkeni fog a hatótávolság. A jármű maximális, elektromos üzemben mért sebessége száz kilométer lehet óránként.
Azért némi fejlődést is fel tudtak mutatni a Toyota háza táján, ugyanis a szán-dioxid kibocsátást 49 g/km-re redukálták, míg az átlagfogyasztás az európai normák alapján 2,2 liter száz kilométerenként. Ez már akár etalonja is lehet a hibrid üzemű járműveknek, ugyanis egyelőre nincs más hasonló kategóriájú jármű, ami fel tudná venni vele a harcot.
A jármű tehát a Frankfurti Autószalon egyik legfontosabb vendége lesz sokak nagy örömére. Európai piacra kerülése jövő tavaszra tehető, ám a többi kontinensen majd csak két év múlva lesz kapható.