Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Vajon ez már az igazi?
A Frankfurti Autókiállítás egyik kulcsfontosságú szereplője a legújabb generációs Toyota Prius lesz. A szériagyártásra érett hibrid teljesen új rendszerekkel lesz felszerelve, melyeket már hosszas tesztek során kipróbáltak kontinensünkön.

Jövő tavasszal már a márkakereskedések „polcain" lesz az új Prius PHEV, vagyis a hálózatról is tölthető hibrid autó. Ötvözni fogja a hibrid technológia, valamint a konnektorról tölthető elektromos hajtás előnyeit, így fogyasztása a jelenlegi Toyota család élharcosává teszi.

A jármű képes teljesen elektromos üzemben, illetve hibrid üzemben is működni. A teljesen lemerült akkumulátorok feltöltése a hazai hálózatról mindössze kilencven percig fog tartani, míg a tengeren túli 110 voltos feszültséggel három órába is beletelik. A probléma még mindig a hatótávolsággal van, ugyanis a kocsi mindösszesen huszonegy kilométert képes megtenni elektromos meghajtással. Ezt is csak abban az esetben, ha viszonylag normális ütemben vezetünk, így a nehéz lábúaknak biztosan csökkeni fog a hatótávolság. A jármű maximális, elektromos üzemben mért sebessége száz kilométer lehet óránként.

Azért némi fejlődést is fel tudtak mutatni a Toyota háza táján, ugyanis a szán-dioxid kibocsátást 49 g/km-re redukálták, míg az átlagfogyasztás az európai normák alapján 2,2 liter száz kilométerenként. Ez már akár etalonja is lehet a hibrid üzemű járműveknek, ugyanis egyelőre nincs más hasonló kategóriájú jármű, ami fel tudná venni vele a harcot.

A jármű tehát a Frankfurti Autószalon egyik legfontosabb vendége lesz sokak nagy örömére. Európai piacra kerülése jövő tavaszra tehető, ám a többi kontinensen majd csak két év múlva lesz kapható.