Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Karrier
Karrier
Újságban keres állást a magyar
A Workania álláskereső portál legfrissebb reprezentatív felmérésében a magyarországi Internet használók szokásait is figyelembe véve arra kereste a választ, hogy a lakosság milyen internetes hozzáférési lehetőségekkel rendelkezik, továbbá elemzést készített a legnépszerűbb álláskeresési formákról. A kutatás szerint a magyarországi álláskeresők 60 százaléka még mindig az újsághirdetések alapján igyekszik állást találni. 47 százalékuk a család, barátok, ismerősök kapcsolatai révén keres munkahelyet.

Azt gondolhatnánk, ma már a lakosság túlnyomó része számítógép elé ül és az Internet segítségével kutakodik a szükséges információk megszerzéséért. Ám ez korántsem így igaz. Míg Csehországban a felmérésben résztvevők 68 százaléka, Szlovákiában pedig 55 százaléka rendelkezik internet-hozzáféréssel, addig Magyarországon ez az arány mindössze 43 százalék.
A magyarországi álláskeresők 60 százaléka még mindig az újsághirdetések alapján igyekszik állást találni. 47 százalékuk a család, barátok, ismerősök kapcsolatai révén keres munkahelyet. A megkérdezettek 33 százaléka használja álláskeresése során az Internetet, a munkaügyi hivatalokhoz 29 százalék fordul, az állásbörzéken csupán 10 százalékuk fordul meg.
Csak az internet-felhasználók körét figyelembe véve megállapíthatjuk, hogy közülük legtöbben (68 százalék) ma már a világhálót használják álláskeresésre is.
Magyarországhoz képest Szlovákiában és Csehországban a lakosság igen magas arányban (70 százalékban) elsőként családi és baráti kapcsolatai révén próbál elhelyezkedni. Ezt követi az újsághirdetések által történő keresés, érdekes módon az állásbörzék rendezvényei ezekben az országokban alig használt álláskeresési formák. Ugyanakkor, míg Szlovákiában és Csehországban a személyzeti tanácsadók segítségét igen magas arányban választja a lakosság, (megközelítőleg 30 százalékban) addig Magyarországon ez az arány elenyésző (6 százalék).
Természetes, hogy az álláskeresők leggyakrabban (48 százalék) állásajánlatokat keresnek az állásportálokon, ugyanakkor sokan (33 százalék) a munkaerő-piaci helyzetre vonatkozó adatokra kíváncsiak.
Érdekesség, hogy az álláskeresők inkább információkat keresnek és gyűjtenek az oldalakon, az aktív álláskeresés lehetőségeit (önéletrajz csatolása vagy hírlevél létrehozása) már kevesebben használják.
Az Internet hozzáférés demográfiai eloszlását is elemezték a kutatók. A legszembetűnőbb különbségeket a kor szerinti megoszlásban figyelhetjük meg. A 18-24 év közötti résztvevők 83 százaléka nyilatkozott úgy, hogy van Internet hozzáférése otthon, munkában, ismerősöknél vagy iskolában. A leggyakoribb felhasználók tehát ebből a korosztályból kerülnek ki, ami nem is csoda, hisz ők a legfogékonyabbak a modern technika nyújtotta lehetőségek iránt, a számos államilag támogatott hálózati fejlesztés hatására pedig egyre több diák válhat internetes felhasználóvá.
25-34 év közöttiek körében is magas, 67 százalékos arány figyelhető meg. Magyarázható ez azzal is, hogy ez a korosztály már az Internet térhódítása idején fejezte be tanulmányait, s így került be a munkaerő-piaci körforgásba - életük minden területén igénylik és használják a világháló nyújtotta lehetőségeket.
35-44 év közöttiek 59 százalékának van Internet hozzáférése. Ebben a korosztályban sok a középvezető, vezető beosztásban dolgozó, a munkahelyi Internet, illetve intranet számukra elengedhetetlen munkaeszköz.
45 éves kor felett fokozottan csökken az Internet felhasználók száma. 45-54 év között még 39 százalék, 55-64 év között 21 százalék, 65 év felett pedig már csak 4,5  százalék nyilatkozott úgy, hogy használja az Internetet.

A felmérés szerint az iskolai végzettség erősen befolyásolja az Internet használat gyakoriságát, illetve a hozzáférési mutatókat. Érettségi nélküli, szakmai végzettséggel rendelkező megkérdezetteknek mindössze 28 százaléka rendelkezik internetes hozzáféréssel. Ez az arány az érettségizettek körében 64 százalék, a felsőfokú végzettséggel rendelkezők esetén pedig igen magas: 85 százalék. A diákok többsége tanulmányai előmenetelével egyre komolyabb és professzionálisabb felhasználóvá válik.

A piackutatás 2008. november 8-17. között készült: 1006 résztvevő mélyinterjú keretében önkéntesen válaszolt a kérdésekre. A 18 év feletti résztvevők válaszaiból nyert adatokat a kutatók nem, kor, iskolai végzettség, a lakóhely nagysága és régiók szerinti megbontás alapján dolgozták fel.