Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Informatika
Informatika
Így kell kijátszani
Az egyik neves német IT lap erősen alá tett több neves közösségi oldalnak is, a megoldással pedig sikerült felkelteniük mások figyelmét is. A Facebook, a Twitter és a Google+ is elgondolkodhat az adatvédelmi törvényeken.

Németországban a jelenlegi adatvédelmi törvények szerint teljesen illegális a Facebook adatgyűjtési gyakorlata, éppen ezért több helyen is betiltották a lájkolás használatát.

Az egyik legnagyobb német technológiai oldal, a Heise nemrégiben sikeresen megváltoztatta a lapjaiba ágyazott Facebook „Tetszik" gomb használatát. Most már nem elegendő egyetlen kattintás a lájkoláshoz, hiszen először a felhasználónak egy helyileg gyártott, az eredeti szürkítésével készült ikonra kell rákattintania, ekkor az oldal egy AJAX paranccsal aktiválja a valódi „Tetszik" gombot és csak ezután képesek elindulni a Facebook saját gyártású scriptjei.

Ez az eljárás adatvédelmi szempontból szinte tökéletesnek mondható, ugyanis eddig a közösségi oldal kattintás nélkül is nyomon tudta követni az éppen aktív lap felhasználóját, ám ezután erre csak akkor kerülhet sor, ha a felhasználó ténylegesen rákattint a „Like" gombra.

A módszer ellen a Facebook már panasszal is élt, ugyanis a közösségi oldal platformszerződésében az is szerepel, hogy a szerződő fél engedély nélkül nem használhatja a cég ikonjait, vagy azok többféle változatát. A Heise erre úgy reagált, hogy a gombot logótlanították, így csak a kattintás után jelenik meg a Facebook ismertetőjegye.

A megldás egyre népszerűbb, ugyanis több médiacég is már ott kuncsorog a Heise küszöbén, hogy árulják el nekik, miként tudnák alkalmazni ezt a megoldást...