Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Iszappal a jövőért
A belsőégésű motorok már egyértelműen nem a jövő energiaforrásai. Bár még mindig nincsen teljes értékű megoldás a kiváltásukra, a tudósok folyamatosan azon dolgoznak, hogy valamiképp lecseréljék az üvegházhatású gázok felének kibocsátásáért felelős eszközöket.

 



A jelenlegi hajtóanyagok, vagyis a földgáz és a kőolaj egyre csak fogytán van, így ezek semmiképpen nem lehetnek a jövő energiaforrásai. Alternatív megoldásokat kell találni, melyek az elektromos hajtású járműveket hosszú távon működtetik. A tudósok ismét találtak egy lehetséges megoldást, mely az iszapban rejlik.

Egy amerikai szaklapban megjelent érdekes cikk szerint a Massachusetts Institute of Technology (MIT) teljesen újfajta akkumulátorokról számolnak be. Az elektromos autók terjedésének egyetlen akadálya az akkumulátor kapacitása, ugyanis még mindig azt mondhatjuk, hogy a nagy kapacitáshoz rettentően nagy tömeg is párosul. A villanymotor lényegesen jobb tulajdonságokkal bír belsőégésű társainál, hiszen nyomatéka magasabb éppen úgy, mint a hatásfoka. Kibocsátása nincsen, karbantartásigénye minimális. Az akkumulátorok azonban ennek ellenkezői, ugyanis kis hatékonysággal dolgoznak, tömegük kétharmad részét a hordozószerkezetük adja, ráadásul rettentően drágák.

A hagyományos akkumulátorokban az ionok szilárd halmazállapotú elektródák között mozognak por alakú, vagy folyékony elektrolitban. A MIT kutatócsoportjának akkumulátorában azonban a folyékony elektrolit parányi lítium szemcsékkel van felitatva, vagyis iszapszerű anyagot képez. Az akku belsejében két pólus jön létre a folyékony anyagból, melyek két, egymástól membránnal elválasztott fémkollektoron áramlanak keresztül, ahol leadják töltésüket, s így elektromos áram keletkezik.

A jelenlegi mérések szerint ezek az akkumulátorok sokkal magasabb energiasűrűséggel bírnak hagyományos társaiknál, így tízszer nagyobb teljesítményt tudnak leadni. A felhasználó az akku lemerülésekor három lehetőség közül is választhat, hogy miként szeretné feltölteni azt. Az egyik lehetőség szerint a felhasználó kidobja az akkut és újabb iszapot pumpál a helyére. A másik (hasznosabb) lehetőség az, amikor elmegy a közeli kútra, ahol kicseréli az akkut. A harmadik szerint pedig elektromos árammal újratölti azt.

Az újfajta akkumulátor a tudósok állítása szerint harmadába kerül a jelenlegiek árának. Egyetlen töltéssel akár háromszáz kilométer is megtehető, ez pedig már igen biztató. Az egyetlen probléma már csak az, hogy még legalább öt évet kell várnunk a prototípus elkészültéhez.