A jelenlegi hajtóanyagok, vagyis a földgáz és a kőolaj egyre csak fogytán van, így ezek semmiképpen nem lehetnek a jövő energiaforrásai. Alternatív megoldásokat kell találni, melyek az elektromos hajtású járműveket hosszú távon működtetik. A tudósok ismét találtak egy lehetséges megoldást, mely az iszapban rejlik.
Egy amerikai szaklapban megjelent érdekes cikk szerint a Massachusetts Institute of Technology (MIT) teljesen újfajta akkumulátorokról számolnak be. Az elektromos autók terjedésének egyetlen akadálya az akkumulátor kapacitása, ugyanis még mindig azt mondhatjuk, hogy a nagy kapacitáshoz rettentően nagy tömeg is párosul. A villanymotor lényegesen jobb tulajdonságokkal bír belsőégésű társainál, hiszen nyomatéka magasabb éppen úgy, mint a hatásfoka. Kibocsátása nincsen, karbantartásigénye minimális. Az akkumulátorok azonban ennek ellenkezői, ugyanis kis hatékonysággal dolgoznak, tömegük kétharmad részét a hordozószerkezetük adja, ráadásul rettentően drágák.
A hagyományos akkumulátorokban az ionok szilárd halmazállapotú elektródák között mozognak por alakú, vagy folyékony elektrolitban. A MIT kutatócsoportjának akkumulátorában azonban a folyékony elektrolit parányi lítium szemcsékkel van felitatva, vagyis iszapszerű anyagot képez. Az akku belsejében két pólus jön létre a folyékony anyagból, melyek két, egymástól membránnal elválasztott fémkollektoron áramlanak keresztül, ahol leadják töltésüket, s így elektromos áram keletkezik.
A jelenlegi mérések szerint ezek az akkumulátorok sokkal magasabb energiasűrűséggel bírnak hagyományos társaiknál, így tízszer nagyobb teljesítményt tudnak leadni. A felhasználó az akku lemerülésekor három lehetőség közül is választhat, hogy miként szeretné feltölteni azt. Az egyik lehetőség szerint a felhasználó kidobja az akkut és újabb iszapot pumpál a helyére. A másik (hasznosabb) lehetőség az, amikor elmegy a közeli kútra, ahol kicseréli az akkut. A harmadik szerint pedig elektromos árammal újratölti azt.
Az újfajta akkumulátor a tudósok állítása szerint harmadába kerül a jelenlegiek árának. Egyetlen töltéssel akár háromszáz kilométer is megtehető, ez pedig már igen biztató. Az egyetlen probléma már csak az, hogy még legalább öt évet kell várnunk a prototípus elkészültéhez.