Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Tiszta Párizs
Nem olcsó, de hasznos. Nem szennyezi a környezetet, nulla káros anyag kibocsátású. Így lehetne jellemezni azokat az elektromos járműveket, melyeket a francia Autolib járműkölcsönző bocsát a párizsiak rendelkezésére.

Kéthónapos próbaüzemmel kezdte meg működését a francia főváros első elektromos autó kölcsönző rendszere, melynek az a célja, hogy népszerűsítse a tiszta közlekedést, valamint a tehermentesítse a főbb útvonalakat.

A hálózatról egy korábbi cikkünkben már beszámoltunk, akkor még a Vélib kerékpárkölcsönző rendszer volt aktuális. Ezen a sikeren felbuzdulva Bertrand Delanoé polgármester úgy vélte, a párizsiaknak szüksége van az elektromos járművekre. Jelenleg a kölcsönző rendszer még csak kéthónapos próbaüzemét tölti és ezalatt a helyiek négy és nyolc euró közötti összegért bérelhetik ki a kocsikat egy-egy félórára. Természetesen ez először soknak tűnhet, ám később megvásárolható lesz az éves bérlet is, ami 144 euróba fog kerülni, a kölcsönzésekkor pedig plusz tíz eurót kell majd fizetni.

A járműveket a Bolloré nagyvállalat fogja biztosítani, míg gyártásukról a híres dizájner cég, a Pininfarina gondoskodik.

A kocsik néhány adatát érdemes megtekintenünk. A navigációs rendszerrel felszerelt járművek 130 km/h-s végsebességgel képesek közlekedni, ráadásul egyetlen töltéssel 260 kilométert is meg tudnak tenni. Az akkumulátorok feltöltése mindössze négy órát vesz igénybe, így akár a munkaidő alatt kényelmesen feltölthetők lesznek. Jelenleg hatvanhat jármű áll a párizsiak rendelkezésére, valamint harminchárom töltőállomás.

A francia polgármester reményei szerint jövő év végére ez a flotta legalább háromezer darabosra fog duzzadni, valamint főváros szerte több mint ezer önkiszolgáló állomáshely fogja várni az érdeklődőket. A jövőben a járművek telefonon és interneten is lefoglalhatók lesznek a parkolóhelyekkel együtt.