Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Vélemény
Vélemény
A piac megváltozik
A gépjárműipar válsága tovább mélyülhet, ha az üzemanyag árak ilyen mértékben emelkednek. Tapasztalataink szerint a használtautó piac mozdulatlan, ám a népszerűségi sorrend -úgy tűnik- teljességgel megváltozott.

A magyar használtautó piac ledermedt az utóbbi években, a kereskedők forgalma drasztikusan lecsökkent. Az autók többségének árai még mindig alacsonyak, ám egyes típusok hatalmas népszerűségnek örvendenek.

Jövőre jönnek az autósokat sújtó sarcok, melyek nem éppen csekély mértékben növelik meg a tulajdonosok kiadásait. Az átírás is drágul, a regisztrációs adó is, a biztosításról és az üzemanyagokról már nem is beszélve. Apropó üzemanyag. Aki eddig a dízelre esküdött, az most kétszer is átgondolja ragaszkodását, ugyanis a legfrissebb számítások szerint januárban már akár 450 forint is lehet egyetlen liter gázolaj.

A dízel előnye mára már megszűnni látszik, ugyanis a benzines járművek olcsóbbak, az alkatrészek hozzájuk szintén kevesebbet kóstálnak, fogyasztásban pedig mára igen csekély lett az eltérés. A nálunk kapható gázolaj ráadásul tönkreteszi a legtöbb dízel üzemanyagrendszert, abba beleavatkozni pedig igencsak drága mulatság. Ezeket a problémákat az utóbbi időben sok autótulajdonos átélte, és a jövő évi eseményeket figyelembe véve átértékelte a helyzetet.

2012-ben a kis hengerűrtartalmú, használt jármű lesz a nyerő választás, főleg, ha benzinüzemű. Ez a gondolatmenet már most is levezethető az autópiacon, ugyanis amint egy szebb állapotú, a fentebb leírtakkal megegyező paraméterekkel rendelkező jármű eladásra kerül, azt két-három napon belül meg is vásárolják. Hiány valószínűleg alakul majd ki ebben a kategóriában, ugyanis nagy mennyiségben vásároltak annak idején ilyen autókat, ám keveset futottat és jó minőségűt találni közöttük valódi kihívásnak számít.

Még egy dologról szeretnénk szót ejteni, ami a benzines jármű mellett szól, mégpedig arról, hogy itthon szinte senki sem ért a nagynyomású dízel rendszerekhez. Ez azt is jelenti, hogy meghibásodás esetén alkatrész cserélgetéssel próbálják meg orvosolni a hibát. Természetesen ez legtöbbször nem vezet eredményre, ám a már kicserélt alkatrészeket a tulajdonosnak ki kell fizetnie. Az ilyen technikával szerelt járművekhez pedig nem éppen olcsó az alkatrész, olyannyira nem, hogy egy-egy ilyen javítás akár a kocsi jelenlegi értékét is meghaladhatja.

Összegezve: aki mostanában kíván járművet vásárolni, az mindenképpen nézzen utána, hogy milyen lehetőségei vannak és csak alapos mérlegelés és számolás után döntsön, ugyanis most nem is keveset takaríthat meg egy jó választással.