A repülőgép péntek délelőtt landolt a pekingi nemzetközi repülőtéren. Az eredményes repülés során a mérnökök fele-fele arányban keverték a hagyományos és a megújuló üzemanyagokat. A teszt során az is kiderült, hogy a bioüzemanyag akár a közeljövőben is alternatívát jelenthet a repülés számára.
A kínai polgári repülés egyik illetékese elmondta, hogy a kísérlet alkalmával szigorú vizsgálatnak vetették alá az összetételt, valamint a hozzá kapcsolódó égési hatékonyságot, valamint ezzel egyidejűleg vizsgálták azt is, hogy milyen hatást gyakorol a hajtóanyag-keverék a repülőgép hajtóműveire.
A felhasznált bioüzemanyagot a tungfa termésének magjaiból sajtolták. A PetroChina olajipari óriásvállalat alelnöke elmondta, hogy a cégnek több mint tíz évébe került, hogy a repülésben is felhasználhatóvá tegye a tungfa olaját. Ez a fa egyebek mellett azért is különleges, mert termesztése nem a szántóföldektől von el területet, hiszen kifejezetten hegyvidékes vagy sivatagos környezetet kedvel.
Kínában kifejezetten előnyös lehet a tungfa termesztése, hiszen 58 millió hektárnyi teljesen terméketlen, hegyes-dombos terület áll rendelkezésre, melyre a megfelelő minőségű és fajtájú fákat ültethetik. A PetroChina eddig mintegy 1,2 millió hektáron ültetett tungfákat, javarészt Cshiangszi, Szecsuan és Jünnan tartományokban.
Az olajipari társaság 2014-re már éves szinten hatvanezer tonnányi bioüzemanyagot kíván előállítani annak céljából, hogy az egyre bővülő repülési ágazat esetleges kerozinhiányát kipótolhassa.