Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Tudomány - Áltudomány
Tudomány - Áltudomány
Űrre fel!
A Microsoft egyik alapító tagja, Paul Allen a számítástechnika után egy kissé más irányba vette az irányt, mégpedig a világűr felé. Azt tervezi ugyanis, hogy egy hatalmas repülőgépet készít, mely szállítmányokat, műholdakat, majd embereket juttat világkörüli pályára.


Allen létrehozta a Stratolaunch Systems nevű céget, ahol a vezetés elé terjesztette ötletét. Azok persze egyből igent mondtak a vállalkozásra. A kérés már csak az, hogy a világ legnagyobb repülőgépe valóban működőképes lesz-e.

Az óriási, dupla törzsű gépet a kaliforniai Scaled Composites tervezi meg Burt Rutan vezetésével, ahol új és már jól bevált elemeket (Boeing 747-es hajtóművek) építenek össze. Jelenleg már több száz oldalnyi tervdokumentációval rendelkeznek, az egyetlen problémát már csak a hatalmas szerelőcsarnok hiánya jelenti.

A gép szárnyfesztávolsága 117 méter lesz, tömege pedig 544 tonna, így a leszálláshoz legalább 3,5 kilométer hosszú leszállópályára lesz szükség. Mike Griffin, a NASA egykori igazgatója is részt vesz a munkálatokban. Mint azt elmondta, a levegőből történő rakétakilövésnek is komoly előnyei vannak, ráadásul igencsak nagy múltra tekint vissza. A rakétát a SpaceX biztosítja, ami jelenleg is a NASA-nak dolgozik. A rakéták kétfokozatúak lesznek és elsősorban a rakomány, illetve a műholdak feljuttatásához készítik őket. Később természetesen jöhetnek az emberi utaztatásra is alkalmas szerkezetek is, hiszen a 9100 méteres magasságban történő indítás sokkal biztonságosabb, mint a földi. A tervek szerint az évtized végére a cég már űrhajót is pályára tud majd állítani.

Allen a SpaceShipOne megépítésénél már dolgozott együtt Rutannal, ezért is bízik a sikerben. Rengeteg pénzt invesztált a projektbe, ugyanis meggyőződése, hogy a kereskedelmi űrrepülőzést előre kell mozdítani.

A gépet a Mojave légibázison építik majd meg egy különleges hangárban. A jármű paramétereiről Allen nem árult el semmit, hiszen még csak a tervezés fázisában vannak, így nem lenne bölcs dolog adatokat közölni a versenytársak előtt.