Az óriási, dupla törzsű gépet a kaliforniai Scaled Composites tervezi meg Burt Rutan vezetésével, ahol új és már jól bevált elemeket (Boeing 747-es hajtóművek) építenek össze. Jelenleg már több száz oldalnyi tervdokumentációval rendelkeznek, az egyetlen problémát már csak a hatalmas szerelőcsarnok hiánya jelenti.
A gép szárnyfesztávolsága 117 méter lesz, tömege pedig 544 tonna, így a leszálláshoz legalább 3,5 kilométer hosszú leszállópályára lesz szükség. Mike Griffin, a NASA egykori igazgatója is részt vesz a munkálatokban. Mint azt elmondta, a levegőből történő rakétakilövésnek is komoly előnyei vannak, ráadásul igencsak nagy múltra tekint vissza. A rakétát a SpaceX biztosítja, ami jelenleg is a NASA-nak dolgozik. A rakéták kétfokozatúak lesznek és elsősorban a rakomány, illetve a műholdak feljuttatásához készítik őket. Később természetesen jöhetnek az emberi utaztatásra is alkalmas szerkezetek is, hiszen a 9100 méteres magasságban történő indítás sokkal biztonságosabb, mint a földi. A tervek szerint az évtized végére a cég már űrhajót is pályára tud majd állítani.
Allen a SpaceShipOne megépítésénél már dolgozott együtt Rutannal, ezért is bízik a sikerben. Rengeteg pénzt invesztált a projektbe, ugyanis meggyőződése, hogy a kereskedelmi űrrepülőzést előre kell mozdítani.
A gépet a Mojave légibázison építik majd meg egy különleges hangárban. A jármű paramétereiről Allen nem árult el semmit, hiszen még csak a tervezés fázisában vannak, így nem lenne bölcs dolog adatokat közölni a versenytársak előtt.