Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Bulvár
Bulvár
Vagy inkább a szén-dioxid?
A papír is jól hangzik, ám ha már lúd, akkor legyen kövér... A szén-dioxid ugyanis mára ellenségünkké vált, hiszen nagymértékben gyorsítja a globális felmelegedést. De akkor miért nem használjuk fel üzemanyaggyártásra?


Már létezik megoldás a szén-dioxid hasznosítására is. A CRI, vagyis a Carbon Recycling International egy olyan cég, amely a gyárak által kibocsátott üvegházhatású gázból készít metanolt. A termelés már november óta tart.

A CRI eljárása vízre és szén-dioxidra épül, melynek segítségével metanolt képesek előállítani. A folyamat során a vizet hidrogénné és oxigénné bontják, az így keletkezett hidrogénből és a szén-dioxidból pedig metanolt állítanak elő. A folyamat egyetlen mellékterméke a víz, így igazán környezetbarátnak mondható.
A vízbontáshoz, vagyis az elektrolízishez azonban elektromos energiára van szükség, mégpedig nem is kevésre. A gyártó azonban zölden gondolkodott, így a gyártási folyamat energiaigényét teljes egészében megújuló energiaforrásokból fedezi.

A metanol kiváló üzemanyag, mármint, ha versenyekről van szó. Önmagában azonban a mindennapi közlekedésre alkalmatlan, ezért vagy biodízelt állíthatunk elő a segítségével, vagy benzinnel keverhetjük, így a hagyományos gépkocsik is kiválóan futhatnak a zöld üzemanyaggal. Másik nagy előnye, hogy a logisztika nem igényel újabb infrastruktúrát, sőt, tárolásához sincs szükség újabb rendszerekre.

Mivel elégetése során újra szén-dioxid keletkezik, így a folyamat újraindítható. A jelenleg működő üzem kapacitása évi kétmillió liter, azonban ez a mennyiség ötmillióra növelhető.