Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Biztonságos a bioüzemanyag
Már elindították az első bioüzemanyaggal működő repülőgépet, mely menetrend szerint közlekedik Németországból az Egyesült Államokba. A Lufthansa ugyanis sikeresen lezárta bioüzemanyagot tesztelő programját.


Január 12-én elindult és sikerrel meg is érkezett célállomására az a repülőgép, melyet a Deutsche Lufthansa AG. indított útjára az Egyesült Államokba, mégpedig bio-hajtóanyaggal.

A Boeing B 747-400-as repülőgép negyven tonna bioszintetikus üzemanyag keveréket kapott, melynek köszönhetően az út során elégetett üzemanyag harmincnyolc tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki.

A bioüzemanyagoknak köszönhetően felére csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás a hagyományos üzemanyaggal közlekedő járatokéhoz képest. Ráadásképp a fogyasztás is javult, bár csekélyebb mértékben, hiszen a Lufthansa bioüzemanyaggal működő gépei valamivel több, mint egy százalékkal kevesebbet fogyasztanak, hiszen az újfajta hajtóanyag energiasűrűsége magasabb a hagyományosénál. Ami még komoly érv az új üzemanyag mellett, hogy nem tartalmaz sem aromás szénhidrogéneket, sem pedig ként, így a környezetre gyakorolt hatása tovább csökkenthető.

A tavalyi évben fél éven keresztül tesztelte a légitársaság az Airbus A321-es típusú repülőgépét az új hajtóanyaggal, mely Hamburg-Frankfurt útvonalon közlekedett. A tesztelési periódusban 1187 repülést hajtottak végre, 1556 tonna üzemanyagot fogyasztottak el. Ám a szén-dioxid kibocsátás 1471 tonnával csökkent, miközben a repülőgép egyik hajtóműve bioüzemanyag-normál kerozin keverékével működött.