A Boeing B 747-400-as repülőgép negyven tonna bioszintetikus üzemanyag keveréket kapott, melynek köszönhetően az út során elégetett üzemanyag harmincnyolc tonnával kevesebb szén-dioxidot bocsátott ki.
A bioüzemanyagoknak köszönhetően felére csökkenthető a szén-dioxid kibocsátás a hagyományos üzemanyaggal közlekedő járatokéhoz képest. Ráadásképp a fogyasztás is javult, bár csekélyebb mértékben, hiszen a Lufthansa bioüzemanyaggal működő gépei valamivel több, mint egy százalékkal kevesebbet fogyasztanak, hiszen az újfajta hajtóanyag energiasűrűsége magasabb a hagyományosénál. Ami még komoly érv az új üzemanyag mellett, hogy nem tartalmaz sem aromás szénhidrogéneket, sem pedig ként, így a környezetre gyakorolt hatása tovább csökkenthető.
A tavalyi évben fél éven keresztül tesztelte a légitársaság az Airbus A321-es típusú repülőgépét az új hajtóanyaggal, mely Hamburg-Frankfurt útvonalon közlekedett. A tesztelési periódusban 1187 repülést hajtottak végre, 1556 tonna üzemanyagot fogyasztottak el. Ám a szén-dioxid kibocsátás 1471 tonnával csökkent, miközben a repülőgép egyik hajtóműve bioüzemanyag-normál kerozin keverékével működött.