Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Innováció
Innováció
MISZ: komoly bírálat
Új Magyarország Kockázati Tőke Program
A Nemzeti Fejlesztési Ügynökség és a Magyar Vállalkozásfinanszírozási Zrt. szakmai partnertalálkozót szervezett a Gazdaságfejlesztési Operatív Program visszatérítendő támogatásainak keretében meghirdetésre kerülő Új Magyarország Kockázati Tőke Program notifikációs folyamatának eredményéről. A találkozóra 2008. december 16-án került sor a Nemzeti Fejlesztési és Gazdasági Minisztériumban.


A résztvevők előzetesen megkapták az Új Magyarország Kockázati Tőke Programmal kapcsolatos pályázati felhívások és közvetítői szerződések tervezeteit (munkapéldányokat) abból a célból, hogy a szakmai találkozón észrevételeik és javaslataik kétoldalú megvitatására sor kerüljön. Az új típusú pályázat célja, hogy a korai (magvető és induló), illetve növekedési létszakaszban lévő, a Magyarországon, de nem a közép-magyarországi régióban székhellyel rendelkező mikro-, kis- és középvállalkozások tőkehelyzetét javítsák. Erre a célra, egy magánbefektetők által létrehozott közös kockázati tőkealapot hoznak létre, mely kockázati tőke befektetéseket végez.

A találkozón a szakma képviselői komoly bírálatokat fogalmaztak meg az értékelési és a működési rendszerrel kapcsolatban. Különösen fontosnak tartották kiemelni, hogy a kiszállással kapcsolatos tervezetek pontosításra szorulnak. Mindenki egyetértett abban, hogy a tőkére és a konstrukcióra nagy szüksége van a vállalatoknak és a gazdaságnak, de csak akkor, ha az eredeti célkitűzéseket el tudják érni. A Magyar Innovációs Szövetség(MISZ)  véleményezte a GOP-2007-4.3 és a KMOP 1.3.3. keretében finanszírozott Új Magyarország Kockázati Tőkeprogramok pályázati kiírás-tervezetét a Nemzeti Fejlesztési Ügynökség felkérésére.

Részletek a véleményből
2008. augusztus 8-i véleményünkben a programot támogatandónak tartottuk, mert segítheti kitölteni azt az űrt, amelyet jelenleg az innovatív mikro-, kis- és középvállalatok finanszírozása terén tapasztalhatunk. Ugyanakkor az alapvetően jó szándékú és jó célú kezdeményezés számos veszélyt rejt magában.

Kulcskérdés, hogy a megalakuló alapok esetében, milyen szakmai felügyelet tud biztosítani az MV Zrt (a nem magán) befektetői oldal felett és az alapok működési befektetési tevékenysége felett.

Azt mindenképpen biztosítani kell, hogy a valóban tapasztalt alapkezelők jussanak lehetőséghez, mert ez tudja garantálni a program hatékony működését.

ok a kiírásban és a folyamatokban a pontatlanság, szubjektivitás, és talán nem egyértelmű a közös érdek (a két befektetői kör között). A megfelelő kemény ellenőrzési (és kikényszerítési - értsd szankciók) módszerek bevezetése nélkül elképzelhetetlen az akár nagyobb botrányokat is kiváltó nem kívánt esetek esetleges bekövetkezése.

Az Alapok tervezett 10+10 éves futamideje (a tipikus 6-8 évvel szemben) teljesen piacidegen, különösen a gyorsan mozgó innovatív cégek esetében és olyan magatartásra ösztönzi az Alapkezelőket, amely a befektetések prolongálására és nem nyereség-generálásra irányul.

A JEREMIE-típusú befektetés-ösztönzések egyik fő célja az innovatív vállalkozásokba történő befektetések ösztönzése. A két alprogram meglehetősen szűk értelmezését adja az innovatív befektetéseknek.

Helyesebb lenne a kutatás-fejlesztésről és a technológiai innovációról szóló 2004. évi CXXXIV. törvényre hivatkozni.

A közvetítők kiválasztásának, minősítésének kritériumrendszerét egymással összhangba kellene hozni. Szakmailag nem látszanak indokoltnak a szerkezeti, súlyozási különbségek.

A limit megállapítása az alapkezelő mérete, kapacitása alapján c. részhez nincsenek meg az objektív értékeléshez szükséges kritériumok.

A referenciák IRR számítása során a befektetés devizájában történő kimutatás helytelen, mert egy magas inflációs környezetben (pl. Románia, Szerbia) elért 12% IRR-elvárás a deviza leértékelődése miatt akár reál veszteséget is jelenthet. Ennek a hatásnak a kiszűrésére reál IRR vagy IRR USD alapon történő számításának előírását javasoljuk.