Tóth Géza , a mobil alkalmazásokat kidolgozó, szoftverfejlesztő SPS Media Kft . ügyvezetője a bemutatón elmondta: Az egyre romló külső körülmények között az boldogul jobban, aki előnyre tesz szert versenytársaihoz képest. Az értékesítési kényszer számos cég értékesítési rendszerének teljes átalakítását és az elektronikus értékesítési felületek kialakítását követeli meg. A bemutatott fejlesztések szükségességét valós üzleti igény hozta létre, és máris számos milliárdos forgalmú nagykereskedő cég jelezte érdeklődését a bevezetése iránt.
A felfokozott érdeklődés érthető, hiszen a válság sújtotta magyar piacon további árversennyel nem érhető el üzleti előny, így a nagykereskedő cégek is inkább a jobb ügyfélkiszolgálástól remélik kiskereskedő partnereik megőrzését, a rendelési szint fenntartását. 2012 első két hónapjában 1113 milliárd forint értékű forgalom realizálódott az országos kiskereskedelmi üzlethálózatban, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelemben a Központi Statisztikai Hivatal adatai alapján. Ez némileg elmarad az egy évvel korábbiakhoz képest.
Az e-Link Mo bile létrehozásának ötletét az adta, hogy a kiskereskedések nagy részében nincs megfelelő infrastruktúra a nagykereskedésekkel való aktív, elektronikus kapcsolattartásra, ez pedig jelentősen lassítja az üzletmenetet. Az e-Link Mobile androidos telefonra fejlesztett alkalmazás letöltésével a kiskereskedő partnerek azonnal láthatják a nagykereskedések friss termékeit, az akciókat, promóciókat, készletinformációkat. A valós idejű értékesítési adatokat látva növelhető az árrés, könnyebben lehet tervezni, a rendszer kényelmes használata növeli a kiskereskedő partnerek lojalitását. Külön előny, hogy valós idejű kontrolling alkalmazható az e-Link Mobile segítségével.
A menedzserek üzleti információéhségének csillapítására dolgozták ki az iPhone-ra optimalizált e-Link VIP S -t, azaz a Vezetői Információs Pult -ot, mely azonnal az üzleti valósághoz köt minden cégvezetőt, logisztikai, kereskedelmi vagy pénzügyi vezetőt, irodán kívül is. Egyetlen gombnyomásra átláthatóvá válik a vállalkozás okostelefonról, a legfontosabb értékesítési mutatók vizualizálásával. A valós idejű vevői kintlévőség, készletforgási sebesség akár egy folyó tárgyalás közben is döntési támpont lehet a cégvezetés számára. Az adatok elemezhetőek földrajzilag, összehasonlíthatóak időarányosan, illetve bármilyen más szempont előhívható- elősegítve ezzel a cég működésének átláthatóságát.
Az applikációk ünnepélyes bemutatkozásán az Oracle a legújabb fejlesztési trendekről, a Vodafone SOHO üzletága kiskereskedő egyéni vállalkozók, mikrovállalkozások üzleti igényeire kifejlesztett előfizetéseit mutatta be.
A Google előadásából megtudhattuk, a B2B szektorban is egyre fontosabbá válik az interneten való megjelenés, így most érdemes belekapcsolódniuk a változatos online jelenlétbe (pl. youtube, kattintás alapú hirdetések) az erősödni akaró nagykereknek. A pályázati finanszírozással foglalkozó Goodwill Consulting előadásából pedig arra is tippeket kaphattak a nagykereskedések képviselői, hogyan szerezhetnek pénzt a mobil applikációk megvásárlására, amelyhez természetesen a SPS Média korábbi és jelenlegi partnerei kedvezményes áron juthatnak hozzá.