

A megoldást hatékonyan alkalmazhatják többek között a kommunikációs szakemberek, akik számára a gyorsaság jelentheti a legfőbb előnyt: az aktuális témák kapcsán is rendkívül rövid idő alatt érhetnek el piaci információkat. „Több ügynökségi- és médiapartnerünk kérésére végeztünk már hasonló gyorsfelméréseket, és az eredmények nagyon meggyőzőek: a tapasztalatok szerint egy kutatási adatokkal megtámogatott kommunikációs anyag akár háromszoros megjelenésszámot is eredményezhet - mondta el Barcza Enikő, a KutatóCentrum vezetője. - Tulajdonképpen ezek a sikeres projektek hívták életre új termékünket."
A szolgáltatás elsősorban olyan cégeknek lett kifejlesztve, amelyek eddig nem tudták kiaknázni a piackutatás előnyeit a nagy időigény, vagy a magas költségek miatt. Emellett a nagyvállalatok esetében is gyakran előfordul, hogy éppen nincs idő vagy lehetőség egy omnibuszkutatásban való részvételre. Az ilyen esetekben remekül használható az új megoldás: a Villámkutatás keretein belül költséghatékony módon, de önállóan is kutathatják az őket érdeklő kérdéseket.
A módszert elsősorban kommunikációs és PR célú kutatásokra alakította ki a KutatóCentrum, de alkalmazható attitűdök, motivációk és vélemények feltárására, célcsoport meghatározására is. A válaszok a kitöltők demográfiai jellemzőivel együtt kerülnek elemzésre, ennek köszönhetően lehetőség nyílik az adatok nem, korcsoportok, végzettség, településtípus és régió szerinti vizsgálatára is.