Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Tudomány - Áltudomány
Tudomány - Áltudomány
Az üzemanyagcella sokkal előnyösebb
Már megszokhattuk, hogy a legújabb járművekről szóló hírek az alternatív megoldások köré csoportosulnak. A Mercedes B osztály üzemanyagcellás változata három év múlva debütál majd a napfényes Kaliforniában.


A Mercedes-Benz USA egyik vezetője elmondta, hogy a B osztályos modell lesz az első sorozatgyártású jármű, melyet üzemanyagcellával szerelnek fel kontinensükön. A cég komoly reményeket fűz legújabb fejlesztéséhez.

A Mercedes autóinak értékesítésénél az egyik legfontosabb szempontnak azt tartja, hogy a speciális hajtásmód jelei szinte egyáltalán ne mutatkozzanak a jármű küllemén. Azt vallják, hogy a vásárlók ragaszkodása a már jól bevált modellekhez komoly érv amellett, hogy olyan autókat gyártsanak, melyek nem a hajtáslánc köré épülnek. A járművek kényelmét csak fokozni szabad, elvenni belőle semmiképpen sem lehetséges.

Sokan sikert remélnek az új modelltől, hiszen nagy hatótávolságával és tisztább, környezetbarátabb üzemeltethetőségével könnyedén átveheti a jelenlegi Otto és dízelmotorokkal hajtott társai helyét. Elsőként a cég a B osztállyal próbálkozik, ám a tervek szerint már 2017-ben megjelenhet az első lépcsőshátú, üzemanyagcellával hajtott változat is, amely valószínűleg az E osztály soraiból kerül majd ki.

Amerikában azonban a Mercedes nagy fába vágta a fejszéjét, hiszen az Obama vezette kormány már három évvel ezelőtt megszüntette hidrogén hajtású autókkal kapcsolatos programját, mivel úgy vélték, a hibrid és a tisztán elektromos meghajtás sokkal lényegre törőbb, használhatóbb, biztonságosabb és persze környezetbarátabb. A cég azonban úgy látja, hogy az akkumulátorok ára az elkövetkezendő években sem fog csökkenni, ezáltal a gazdaságosság igencsak megkérdőjelezhetővé válhat.

A cég szerint a jövő autója üzemanyagcellával fog működni, ami sokkal életképesebb lesz, mint bármely jelenlegi, elektromos hajtású jármű.