A Mercedes autóinak értékesítésénél az egyik legfontosabb szempontnak azt tartja, hogy a speciális hajtásmód jelei szinte egyáltalán ne mutatkozzanak a jármű küllemén. Azt vallják, hogy a vásárlók ragaszkodása a már jól bevált modellekhez komoly érv amellett, hogy olyan autókat gyártsanak, melyek nem a hajtáslánc köré épülnek. A járművek kényelmét csak fokozni szabad, elvenni belőle semmiképpen sem lehetséges.
Sokan sikert remélnek az új modelltől, hiszen nagy hatótávolságával és tisztább, környezetbarátabb üzemeltethetőségével könnyedén átveheti a jelenlegi Otto és dízelmotorokkal hajtott társai helyét. Elsőként a cég a B osztállyal próbálkozik, ám a tervek szerint már 2017-ben megjelenhet az első lépcsőshátú, üzemanyagcellával hajtott változat is, amely valószínűleg az E osztály soraiból kerül majd ki.
Amerikában azonban a Mercedes nagy fába vágta a fejszéjét, hiszen az Obama vezette kormány már három évvel ezelőtt megszüntette hidrogén hajtású autókkal kapcsolatos programját, mivel úgy vélték, a hibrid és a tisztán elektromos meghajtás sokkal lényegre törőbb, használhatóbb, biztonságosabb és persze környezetbarátabb. A cég azonban úgy látja, hogy az akkumulátorok ára az elkövetkezendő években sem fog csökkenni, ezáltal a gazdaságosság igencsak megkérdőjelezhetővé válhat.
A cég szerint a jövő autója üzemanyagcellával fog működni, ami sokkal életképesebb lesz, mint bármely jelenlegi, elektromos hajtású jármű.