A tesztelés körülményei is igen változatosak, hiszen szinte mindenfajta útviszony megtalálható a régióban; van itt városi- és országút, sík és lankás terep, illetve szűk, kisvárosi utcák is. A cég alvállalkozója üzemelteti a járműveket, így mindig van lehetőség arra, hogy a telephelyen lévő hidrogénkútnál tele tankolják a buszokat. Mivel az öt éves tesztidőszak alatt a járművek mintegy kétezer tonna szén-dioxidot spórolnak meg a környéknek, így nem véletlen, hogy az ország ezen kantonja másfélmillió svájci frankkal támogatja a projektet.
A Mercedes Citaro hibrid buszok immáron a harmadik generációnál tartanak, így nem egy hagyományos villanymotor hajtja őket. A ZF időközben ugyanis kifejlesztette legújabb, alacsonypadlós autóbuszokhoz tervezett merevhídját, mely az agymotorokkal van felszerelve. Ezek folyamatos üzemben 120 kW teljesítmény leadására képesek. Az elektromos áramot most már nem a központi motorhoz, hanem közvetlenül a kerekekhez lehet vezetni.
A járművek akkumulátorai lítium-ionosak, ezért az üzemanyag cellák beindítása nélkül is több kilométeren keresztül képesek tisztán elektromos módban üzemelni. Az új hidrogéncelláknak köszönhetően a buszok fogyasztása nagymértékben csökkent, ezért mindössze hét darab hidrogéntartályra van szükség az üzemanyag tárolásához a korábbi tízzel szemben. Így akár kétszázötven kilométeres hatótávolságot tehetnek meg egyetlen tankolással.