Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Tudomány - Áltudomány
Tudomány - Áltudomány
A legújabb hidrogéncellás autóbusz már tesztelés alatt áll
A tavalyi év végén komoly áttörést ért el a PostAuto Schweiz AG. svájci cég a tömeg-közlekedésben, ugyanis a Mercedestől öt darab Citaro FuelCell Hybrid autóbuszt vásárolt napi használatra. A tesztelés egyelőre kitűnő eredményeket produkál.


Svájc Brugg városában öt éven keresztül folyamatosan működtetik majd a Mercedes-Benz típusú üzemanyagcellás buszokat, melyek kiválóan alkalmasak a sűrű tömegközlekedési hálózat kiszolgálására.

A tesztelés körülményei is igen változatosak, hiszen szinte mindenfajta útviszony megtalálható a régióban; van itt városi- és országút, sík és lankás terep, illetve szűk, kisvárosi utcák is. A cég alvállalkozója üzemelteti a járműveket, így mindig van lehetőség arra, hogy a telephelyen lévő hidrogénkútnál tele tankolják a buszokat. Mivel az öt éves tesztidőszak alatt a járművek mintegy kétezer tonna szén-dioxidot spórolnak meg a környéknek, így nem véletlen, hogy az ország ezen kantonja másfélmillió svájci frankkal támogatja a projektet.

A Mercedes Citaro hibrid buszok immáron a harmadik generációnál tartanak, így nem egy hagyományos villanymotor hajtja őket. A ZF időközben ugyanis kifejlesztette legújabb, alacsonypadlós autóbuszokhoz tervezett merevhídját, mely az agymotorokkal van felszerelve. Ezek folyamatos üzemben 120 kW teljesítmény leadására képesek. Az elektromos áramot most már nem a központi motorhoz, hanem közvetlenül a kerekekhez lehet vezetni.

A járművek akkumulátorai lítium-ionosak, ezért az üzemanyag cellák beindítása nélkül is több kilométeren keresztül képesek tisztán elektromos módban üzemelni. Az új hidrogéncelláknak köszönhetően a buszok fogyasztása nagymértékben csökkent, ezért mindössze hét darab hidrogéntartályra van szükség az üzemanyag tárolásához a korábbi tízzel szemben. Így akár kétszázötven kilométeres hatótávolságot tehetnek meg egyetlen tankolással.