A 2011-es 135,7 grammos értékét 2015-re 130 grammos értékre kell leszorítani, ám 2020-ra el kell érni a 95 gramm/km-es határt a személygépkocsik esetében. A kisteherautóknál is nagyot változtak az értékek, itt a 2010-es 181,4 gramos értéket 2017-re 175 gramm alá kell vinni, 2020-ra pedig 147 grammra. Hedegaard ráadásul azt is elmondta, hogy a 2020 utáni csökkentési programon belül egyéb intézkedéseket is foganatosítanak majd. A bizottsággal tudatta, hogy nem újabb célértékekről lesz szó, hanem azok bevezetésének biztosításáról, mégpedig úgy, hogy kötelezővé teszik őket.
Az Európai Bizottság szakértői szerint az elkövetkezendő évtizedben minden új gépjármű az első évben mintegy 340 eurónyi üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt majd abban az esetben, ha a célkitűzések eredményre jutnak. Európai uniós szinten a számítások szerint mintegy harmincmilliárd eurós üzemanyag-megtakarítási összeggel lehet majd számolni. Ezekkel az intézkedésekkel 2030-ig mintegy 42 millió tonna szén-dioxid kibocsátása előzhető meg.
Az autóipari szakemberek máris reagáltak a bejelentésre, hiszen szerintük a szabályozás az iparág számára komoly többletköltségeket jelent majd. A klímavédelmi szakemberek viszont éppen az ellenkezőjét mondják, hiszen szerintük a bizottság engedett az autóipari lobbistáknak, hiszen az ágazat az ambiciózusabb célkitűzéseket is elbírta volna, ráadásul ez mind a klímavédelemnek, mind pedig a fogyasztóknak jobb lett volna.