Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Környezetvédelem
Környezetvédelem
Újabb kibocsátás csökkentések gépjármű fronton
Már előterjesztették a javaslatokat az Európai Bizottságban arra vonatkozóan, hogy 2020-ig drasztikusan le kell csökkenteni a személyautók és a könnyű haszongépjárművek szén-dioxid kibocsátását.


Connie Hedegaard éghajlat-politikai biztos szerint az újonnan üzembe helyezett könnyű haszonjárművek és személygépkocsik szén-dioxid kibocsátását az eddig meghatározott értékek alá kell vinni, méghozzá nem is kevéssel.

A 2011-es 135,7 grammos értékét 2015-re 130 grammos értékre kell leszorítani, ám 2020-ra el kell érni a 95 gramm/km-es határt a személygépkocsik esetében. A kisteherautóknál is nagyot változtak az értékek, itt a 2010-es 181,4 gramos értéket 2017-re 175 gramm alá kell vinni, 2020-ra pedig 147 grammra. Hedegaard ráadásul azt is elmondta, hogy a 2020 utáni csökkentési programon belül egyéb intézkedéseket is foganatosítanak majd. A bizottsággal tudatta, hogy nem újabb célértékekről lesz szó, hanem azok bevezetésének biztosításáról, mégpedig úgy, hogy kötelezővé teszik őket.

Az Európai Bizottság szakértői szerint az elkövetkezendő évtizedben minden új gépjármű az első évben mintegy 340 eurónyi üzemanyaggal kevesebbet fogyaszt majd abban az esetben, ha a célkitűzések eredményre jutnak. Európai uniós szinten a számítások szerint mintegy harmincmilliárd eurós üzemanyag-megtakarítási összeggel lehet majd számolni. Ezekkel az intézkedésekkel 2030-ig mintegy 42 millió tonna szén-dioxid kibocsátása előzhető meg.

Az autóipari szakemberek máris reagáltak a bejelentésre, hiszen szerintük a szabályozás az iparág számára komoly többletköltségeket jelent majd. A klímavédelmi szakemberek viszont éppen az ellenkezőjét mondják, hiszen szerintük a bizottság engedett az autóipari lobbistáknak, hiszen az ágazat az ambiciózusabb célkitűzéseket is elbírta volna, ráadásul ez mind a klímavédelemnek, mind pedig a fogyasztóknak jobb lett volna.