Környezetvédelem
A legtisztább város
Kína rettentően igyekszik, hogy zöld magatartásával példát mutasson a világ többi országa számára. Most éppen azon törik a fejüket, hogy miként fogjanak neki a világ egyik legérdekesebb öko-projektjének.
A kínai Csengdu város közelében már kijelölték azt a hétszáz hektáros területet, ahol a tervek szerint egy nyolcvanezer fős város épülhet meg. A projekt különlegessége, hogy a területen nem közlekedik majd gépkocsi, sőt a szemét is újrahasznosul.
A város energiatermelését javarészt megújuló energiaforrásokkal fedezik majd, autók pedig csak kis számban közlekedhetnek a területen. Ezzel az intézkedéssorozattal a tervek szerint majdnem ötven százalékkal csökkenteni tudják az energiafogyasztást, a szeméttermelést kilencven, a vízfelhasználást pedig hatvan százalékkal.
Az energiaellátásról a legmodernebb technológiával készülő szélerőművek gondoskodnak majd. Napelemeket nem igazán tudnának alkalmazni, ugyanis a város olyan területen fekszik, hogy az időjárási viszonyok nem teszik ezt lehetővé. A város szemétfeldolgozó üzeme újrahasznosítja majd a hulladékot, ám ezalatt erőműként is funkcionál.
A város infrastruktúráját úgy tervezik meg, hogy ne kelljen autókat használni a közlekedéshez. Az utak egyik fele az elektromos hajtású buszoké lesz, a másik fele pedig a nem motorizált forgalomé.
A tervezők rengeteg zöld területet szeretnének kialakítani a városban, a cél az, hogy bármely lakóépülettől maximum három perces sétával meg lehessen közelíteni egy parkot.
A kínai kormány a chicagói központtal rendelkező Adrian Smith and Gordon Gill Architecture építészirodát bízta meg a város tervezésével, a cég teljes körű támogatottságot élvez a kormány részéről. Mivel a tervezés még tart, így egyelőre nem lehet tudni, hogy mikorra készül majd el.
A város energiatermelését javarészt megújuló energiaforrásokkal fedezik majd, autók pedig csak kis számban közlekedhetnek a területen. Ezzel az intézkedéssorozattal a tervek szerint majdnem ötven százalékkal csökkenteni tudják az energiafogyasztást, a szeméttermelést kilencven, a vízfelhasználást pedig hatvan százalékkal.
Az energiaellátásról a legmodernebb technológiával készülő szélerőművek gondoskodnak majd. Napelemeket nem igazán tudnának alkalmazni, ugyanis a város olyan területen fekszik, hogy az időjárási viszonyok nem teszik ezt lehetővé. A város szemétfeldolgozó üzeme újrahasznosítja majd a hulladékot, ám ezalatt erőműként is funkcionál.
A város infrastruktúráját úgy tervezik meg, hogy ne kelljen autókat használni a közlekedéshez. Az utak egyik fele az elektromos hajtású buszoké lesz, a másik fele pedig a nem motorizált forgalomé.
A tervezők rengeteg zöld területet szeretnének kialakítani a városban, a cél az, hogy bármely lakóépülettől maximum három perces sétával meg lehessen közelíteni egy parkot.
A kínai kormány a chicagói központtal rendelkező Adrian Smith and Gordon Gill Architecture építészirodát bízta meg a város tervezésével, a cég teljes körű támogatottságot élvez a kormány részéről. Mivel a tervezés még tart, így egyelőre nem lehet tudni, hogy mikorra készül majd el.