Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Konferencia, rendezvény, díjak
Konferencia, rendezvény, díjak
Elektromos lett az év autója
Az év autója Amerikában komoly meglepetést okozott. Az első helyezést ugyanis egy nem belsőégésű motorral hajtott jármű vitte el, hanem egy elektromos. A Tesla Model S igazán remekül sikerült.


A Motortrend szakújság titkos szavazásán a Tesla Model S tizenegy riválisát utasította maga mögé, köztük a BMW 3-as családot, a Ford Fusiont, valamint a Hyundai Azera-t. Az indok ennyi volt: a Model S egy baromi jó autó!

A Tesla cég számára ez kifejezetten megtisztelő cím, ugyanis a szaklap már hatvankettedik éve választ év autóját. A ráadás pedig az, hogy ezalatt az idő alatt még sohasem győzött elektromos jármű, csak belsőégésű motorral szerelt. A cég vezetője, Elton Musk elmondta, hogy olyan autót szerettek volna készíteni, ami többet nyújt, mint egy mai modern jármű, valamint tesz a fenntartható közlekedés elterjesztéséért. Úgy tűnik, ez sikerült is nekik.

A Model S egyáltalán nem olcsó, erősen a prémium kategória felsőbb régióját súrolja. A nyolcvanhétezer dolláros alapár első hallásra kicsit borsos lehet, ám ha figyelembe vesszük az autó menettulajdonságait, megértjük, mi is kerül ennyibe. A jármű ugyanis fittyet hány az elektromos autók már megszokottan rövid hatótávolságára és egyetlen feltöltéssel félezer kilométert tesz meg. Mindeközben négy másodperc alatt gyorsul fel százra, miközben halkan sivít talpunk alatt a 416 lóerős villanymotor, melynek maximális forgatónyomatéka 443 Newtonméter.

Aki még ezekre az adatokra sem kapja fel a fejét, az meg sem érdemli, hogy ilyen autója legyen. Ami harmincöt gyártó ötvenöt típusa közül lett kiválasztva, az megérdemli a tiszteletet...