A bizottság az ülésen három dokumentumcsomagot is elfogadott, melyek közül ez egyik a már említett elektromos infrastruktúrára és szabványokra vonatkozik, a másik a cseppfolyós földgáz használatát fejti ki a hajózás tekintetében, a harmadik pedig az alternatív üzemanyagok európai stratégiáját tartalmazza.
Az uniós biztos, Siim Kallas szerint az elfogadott csomag azért fontos, mert csak általa szüntethető meg a körforgás, miszerint nincs elég töltőállomás, mert nincs elég elektromos jármű és fordítva. Az európai állampolgárok ugyanis addig nem vesznek elektromos járműveket, míg nincs kiépítve az infrastruktúra és az autók bekerülési költsége túl magas. Ennek megoldása érdekében adták ki a minden országra kötelező érvényű célszámokat, melyek államokra lebontva tartalmazza a létesítendő töltőkutak számát 2020-ig. Jelenleg mintegy hét darab ilyen állomás üzemel az országban.
Németországban jelenleg 1937 darab elektromos állomás van, nekik százötvenezret kellene felállítaniuk. A spanyoloknál mintegy 1360 töltőállomás áll rendelkezésre, nekik nyolcvankétezret kellene építeniük. Szlovákiában mindössze három ilyen jellegű kút található, ők négyezret kell, hogy építsenek.
Egyelőre nem kell megijedni, hiszen mindez csak javaslat, még az Európai Parlamentnek, illetve a tagállamokat összefogó Tanácsnak is rá kell bólintania. Azt azonban tudni kell, hogy ők még változtathatnak a számokon, illetőleg eltörölhetik a kötelező jelleget is.
A szóvivő szerint a bizottság célja, hogy a töltőállomások száma annyira magas legyen, hogy a gyártóknak megérje olcsóbban adni a járműveket.
Amerika és Kína tervei szerint hatmillió elektromos autó rója majd az utakat 2020-ban.