Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Sokan akarnak korszerűsítést
Az Energiaklub az Energiahatékonysági világnap alkalmából elkészített egy reprezentatív felmérést a hazai lakosok körében azok energiatakarékossági ismereteikről, valamint az ezzel kapcsolatos jövőbeni terveikről.


Magyarországon a lakosság huszonnégy százaléka tervez energiahatékonysági fejlesztést, akiknek több, mint fele szigetelést, mely így a legnépszerűbb tervezett energiahatékonysági beruházásnak számít. A felújítók negyven százaléka energiatakarékosság és rezsicsökkentés miatt vágna bele a korszerűsítésbe, s átlagosan harminc százalékos rezsicsökkentésre számítanak. Ugyanakkor a lakosság nyolcvankét százaléka nem találkozott még energetikai tanúsítvánnyal és hetvenhárom százalék egyáltalán nem is tervezi annak elkészíttetését a felújításhoz - derül ki az Energiaklub országos, reprezentatív, lakossági kutatásának eredményeiből, melyet a szakmai szervezet a március 6-i Energiahatékonysági Világnap alkalmából publikált.

Világszerte március 6-án ünneplik az Energiahatékonysági Világnapot, melynek célja, hogy felhívja a lakosság figyelmét az energiatakarékosságra, környezettudatosságra és a fenntarthatóság fontosságára. A szakmai gyökerekkel rendelkező, civil kezdeményezésű világnap alkalmából Magyarországon az Energiaklub ismertette legfrissebb kutatásának eredményeit.
A kutatás célja az volt, hogy megismerjék a lakosság energiahatékonysági attitűdjét, bemutassák az energiahatékonysági fejlesztések iránti lakossági igényeket, harmadrészt pedig hogy felmérjék, mit tud a lakosság a tavaly január 1-jétől kötelező energetikai tanúsítványról.

Az Energiaklub országos kutatása alapján a magyar lakosság negyede tervezi, hogy három éven belül végrehajt energetikai célú lakásfelújítást, tizenöt százalék pedig már egy éven belül meg is teszi ezt a lépést.
A felújítást tervezők negyven százaléka energiatakarékosság és rezsicsökkentés miatt vág bele az energiahatékonysági beruházásba, míg harmincöt százalékuk szükségből, a meglévő eszközök elöregedése vagy tönkremenése miatt. A beruházást végzők legalább tíz, átlagosan harminc százalékos rezsicsökkenésre számítanak. Azok között, akik korábban végeztek már beruházást, hetvenhat százalék a várakozásoknak megfelelő vagy annál is nagyobb értékű megtakarítást ért el, s mindössze hét százalék számolt be a vártnál kisebb megtakarításról. A beruházást hetvenkilenc százalékban önerőből finanszírozták, tizennyolc százalék vett fel banki hitelt, két százalék használt fel lakástakarék-pénztárt.

„A Kutatólabor segítségével végzett vizsgálat során világossá vált, hogy a magyar ingatlantulajdonosok jól ismeri az energetikai fejlesztések hatékonyságát, nyitottak a beruházások irányába, ám sokan nem veszik igénybe azt a szakértelmet, ami egy jól irányzott energiahatékonysági beruházáshoz szükséges" - mondta Ámon Ada, az Energiaklub Szakpolitikai Intézet és Módszertani Központ igazgatója. „Az eredmények alapján ugyanis a beruházást tervezők közel fele (negyvenhét százalék) szakemberek helyett az interneten tájékozódik vagy rokonoktól, ismerősöktől kér tanácsot (huszonnégy százalék) s mindössze tizenöt százalék fordult szakmai tanácsért" - tette hozzá a szakértő.

A felújítást tervezők több mint fele szigetelni szándékozik, negyed részük a nyílászárok cseréjét és újabb negyed részük a fűtés, energiaellátás felújítását vagy ezek kombinációit tervezi.
„A felmérés szerint a szigetelés az egyik legnépszerűbb energiahatékonysági beruházás, aminek több oka is van. A lakosság szempontjából egyrészt nagyon vonzó, hogy a szigetelés, megfelelő kivitelezéssel, önmagában is harminc százalékkal csökkenti az energiafogyasztást, így kettő-négy év alatt is megtérülhet. Ez a beruházás hosszútávú megoldást jelent a lakossági problémákra, mert tíz százalék helyett húsz-harminc százalékkal csökkenti a rezsiköltséget, emellett pedig növeli az ingatlan értékét" - mondta Aszódy Tamás, a Knauf Insulation ügyvezető igazgatója.

Energiahatékonysági jellemzői mellett a szigetelés gazdasági, társadalmi és környezeti hatékonysága miatt is célszerű beruházás. Az Energiaklub szakértői számítása szerint, egy ötéves, harminchárom százalékos intenzitású, épületenergetikai rekonstrukciós célokra vonatkozó, vissza nem térítendő állami támogatás ötvenmilliárd forintos beruházás mellett sok szempontból kedvezne a gazdaságnak. A befektetés már a második év végén ötvenkétmilliárd forint adóbevételt eredményezne az államnak, s közvetlenül, valamint a megtakarított energiaköltség más iparágakban történő elköltésén keresztül, több tízezer munkahelyet teremtene.

Az Energiahatékonysági Világnap alkalmából, a Knauf Insulation meghirdeti Magyarország első, valós körülmények között végzett épület energiahatékonysági összehasonlító programját.
„Az összehasonlító vizsgálat során egyedi mérők felszerelésével folyamatosan figyelemmel kísérjük az energiafogyasztás, és így a havi számlák közti különbséget" - mondta Kanyuk László, a Knauf Insulation marketingvezetője. „Célunk felmutatni, hogy az épületek energiahatékonysági fejlesztésénél a tervezett és a valós megtakarítás értéke szakszerű és pontosan megvalósuló kivitelezéssel érhető el" - tette hozzá a szakember.