Ha úgy gondoljuk, hogy azért mert rendelkezünk bloggal és közösségi portálos profilokkal, már önmagában növeli eladásunkat, akkor tévúton járunk. Ettől még nem fognak tömegesével elárasztani minket az ügyfelek, és nem fogja mindenki a mi szolgáltatásunkat vagy termékünket igénybe venni. Első lépésként, ha már létrehoztunk egy blogot, fel kell mérnünk a terepet, hogy melyek azok a közösségi portálok, melyeken megjelenésünk eredményes és működőképes lehet olvasható az inspiration4 honlapján. Ha ezzel megvagyunk, akkor a következő lépés a felhasználók aktív hallgatása, kommunikáció és interakció a felhasználókkal.
A 2.0-ás stratégia akkor kezdődik el igazán, mikor azt „beindítjuk", elkezdjük használni. Hány olyan 2.0-ás stratégiát ismernek, mely egy hónap után kudarcba fulladt? Sok ilyen van, legtöbbjük egy nagyon egyszerű tényező miatt jutott erre a sorsra, ami nem más, mint a türelmetlenség. Ahhoz egy 2.0-ás stratégia eredményesen működjön, valamint azt analizálni tudjuk, csak hosszútávon érdemes gondolkodni, különböző módszereket, technikákat kipróbálva, amíg el nem jutunk a legmegfelelőbbhez. Mára már nagyban megkönnyítik a social media monitoringot olyan kezdeményezések, alkalmazások, mint a Brandvee vagy a Maven7.
Minél több a követőnk, annál sikeresebbek vagyunk. Talán ebbe a csapdába esnek bele a cégek és vállalkozók legtöbbször. Megítélésünk szerint sokkal eredményesebb, ha kevesebb követőnk van, akik aktívak és potenciálisak, mintha több ezer fanunk van zéró interakcióval. Ezen érdemes elgondolkodni!
Zárógondolatként fontosnak tartjuk megemlíteni, hogy sok esetben nem szükséges a web 2.0-ás jelenlét, ugyanis lehet, hogy a hagyományos módszerek alkalmazása jobb megoldásnak bizonyul. Ez függ termékünk, szolgáltatásunk típusától is.