Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Hibrid mozdony Szilvásváradon
A Szilvásváradi Erdei Vasút is komoly felújításon esett át, mégpedig mozdonya tekintetében. Az új lokomotívba ugyanis egy dízel-elektromos hibridhajtást szereltek, ami tisztább és környezetkímélőbb közlekedést tesz lehetővé.


Az erőforrás, amelynek technológiája hasonló a Forma-1-ben is használt KERS-hez (Kinetic Energy Recovery System, kinetikus energia visszanyerő rendszer), egy fél évszázados Rába dízelmotort váltott le. A Cummins típusú motort azt követően építették be a Szalajka-völgyben közlekedő MK48-as lokomotívba, hogy teljes felújításon esett át a jármű.

A mozdonyban az elődjénél kétszer nagyobb teljesítményű, 200 kilowattos aggregát található, amely nem közvetlenül hajtja a járművet, hanem egy szintén 200 kilowattos, 400 voltos, váltakozó feszültségű generátorhoz kapcsolódik. A KERS-hez hasonló technológia szintén hasznosítja a fékezési energiát, amelyet akkumulátorok tárolnak.

A jármű három üzemmódban képes működni. Elektromos üzemmódban a vontatómotorok a váltakozó feszültségű generátorról és az akkumulátortól együtt kapják a vontatáshoz szükséges energiát. A mozdony képes haladni csak az akkumulátorok energiájának felhasználásával is, bár csak rövid ideig és sík terepen, illetve dízel-elektromos üzemmódban, amikor a vontatómotorok csupán a dízelmotortól a váltakozó feszültségű generátoron át kapják az energiát.

A Szalajka-völgyben elkészült az interaktív elemekkel kibővült szabadtéri erdészeti múzeum is, a vasúti kocsik és az állomásépületek is új külsőt kaptak.