Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Ami a gumit illeti
A DOT szám a gumiabroncsok oldalfalán található jelölés, ami a gumi gyártási idejét is mutatja. A DOT szám utolsó négy karaktere árulja el a gyártás időpontját. Az utolsó négy számjegyből az első kettő a gyártási év adott hetét, a második kettő a gyártási évet jelöli.


A gumiabroncs nem gyorsan romló termék, hanem tartós fogyasztási eszköz: szakszerű tárolás esetén a nem használt abroncs öt évig mindenképpen újnak tekinthető, azaz felszerelhető.

A gyártási folyamat során a gumiabroncsba olyan adalékanyagok kerülnek, amelyek megakadályozzák a minőségromlást, az elöregedést és a futóteljesítmény romlását. Ezek az adalékanyagok biztosítják, hogy az abroncs tulajdonságai élethosszig megmaradjanak. A HTA szakértői szerint a gyártás után öt évvel az abroncsok teljesítménye nem romlik, amennyiben azok tárolása szakszerű volt és a felszerelést követő további öt évig használható.

Ugyanakkor hivatalos, legális vásárlás esetén semmiféle garanciális hátrány nem érheti a fogyasztót, mert a garancia a vásárlás napjától érvényes, nem a gumiabroncs gyártási idejétől.

A HTA tagcégek gyakorlata szerint öt évnél idősebb, de új gumiabroncsokat nem szoktak értékesíteni, általában a legtöbb értékesítésre kerülő abroncsot az aktuális vagy az azt megelőző évben gyártották, ritkábban két évvel korábban. Az öt évesnél fiatalabb gumiabroncsok teljes értékű termékként forgalmazhatóak, az öt évnél idősebbeket szokták már olcsóbban árusítani a kereskedők.

Jelenleg nincs olyan jogszabály, ami szabályozná, hogy mikor kell a gumiabroncsokat véglegesen lecserélni, de a HTA szakembereinek véleménye szerint tíz évnél idősebb - akár még nem használt - abroncsokat semmilyen körülmények között ne vásároljunk meg, és ne is használjunk már!

Magyarországon hét gumiabroncsgyártó képviselteti magát önálló nagykereskedelmi egységgel: Apollo-Vredestein, Bridgestone, Continental, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli, egyben ők képezik a HTA (Magyar Gumiabroncs Szövetség) tagságát, és első számú vezetői alkotják a szervezet elnökségét.