A gyártási folyamat során a gumiabroncsba olyan adalékanyagok kerülnek, amelyek megakadályozzák a minőségromlást, az elöregedést és a futóteljesítmény romlását. Ezek az adalékanyagok biztosítják, hogy az abroncs tulajdonságai élethosszig megmaradjanak. A HTA szakértői szerint a gyártás után öt évvel az abroncsok teljesítménye nem romlik, amennyiben azok tárolása szakszerű volt és a felszerelést követő további öt évig használható.
Ugyanakkor hivatalos, legális vásárlás esetén semmiféle garanciális hátrány nem érheti a fogyasztót, mert a garancia a vásárlás napjától érvényes, nem a gumiabroncs gyártási idejétől.
A HTA tagcégek gyakorlata szerint öt évnél idősebb, de új gumiabroncsokat nem szoktak értékesíteni, általában a legtöbb értékesítésre kerülő abroncsot az aktuális vagy az azt megelőző évben gyártották, ritkábban két évvel korábban. Az öt évesnél fiatalabb gumiabroncsok teljes értékű termékként forgalmazhatóak, az öt évnél idősebbeket szokták már olcsóbban árusítani a kereskedők.
Jelenleg nincs olyan jogszabály, ami szabályozná, hogy mikor kell a gumiabroncsokat véglegesen lecserélni, de a HTA szakembereinek véleménye szerint tíz évnél idősebb - akár még nem használt - abroncsokat semmilyen körülmények között ne vásároljunk meg, és ne is használjunk már!
Magyarországon hét gumiabroncsgyártó képviselteti magát önálló nagykereskedelmi egységgel: Apollo-Vredestein, Bridgestone, Continental, Goodyear, Hankook, Michelin, Pirelli, egyben ők képezik a HTA (Magyar Gumiabroncs Szövetség) tagságát, és első számú vezetői alkotják a szervezet elnökségét.