A polgármester ismertette a nyílt közbeszerzési eljárást, két cég váltotta ki a pályázati dokumentumokat, de csak egy adott be végleges ajánlatot. Az EvoBus Hungária Kft. által szállítandó, kevés káros anyagot kibocsátó Mercedes-Benz Citaro hibrid buszok fogják biztosítani Kecskemét tömegközlekedését.
Zombor Gábor Kecskemét legnagyobb problémájának a történelmi belváros túlzott terhelését nevezte, szerinte ezért volt szükséges a hibrid buszok megvásárlása.
A buszok közlekedésbe állítása a szerződés aláírása után kilenc hónappal kezdődik, mert akkorra vállalta a szerződő fél a járművek leszállítását - adott tájékoztatást a polgármester.
Hozzátette: a város tervei között szerepel egy önálló közlekedési vállalat megalapítása új telephellyel, ehhez további másfél milliárd forint támogatást nyert Kecskemét.
Homolya Róbert, a Miniszterelnökség fejlesztési irodáját vezető helyettes államtitkár kiemelte: ezzel a kormány által támogatott projekttel Kecskemét tömegközlekedése átalakul. Az Európai Unió elkötelezett az alacsony káros anyag kibocsátású közlekedési eszközök gyártása mellett.
Nagy Gábor, a KIKSZ Közlekedésfejlesztési Zrt. vezérigazgató-helyettese közölte: Budapest mellett Kecskemét a legaktívabb város Magyarországon az európai uniós pályázatoknál. A különböző, Kecskemétet és a város környezetét érintő közlekedési projektek révén 27,2 milliárd forint összegben valósulnak meg beruházások a következő években - mondta.