A flottakezelő adatai alapján az idén tolvajkézre került vállalati autók átlagosan hatvanezer kilométert futottak és 1750000 forint kártérítést fizetett utánuk a biztosító. Érdekes, hogy nagyon keveset futott, háromezer kilométeres és idősebb, közel étszázezer kilométeres autóra egyaránt szemet vetettek a bűnözők.
Pesti Tímea, a LeasePlan Hungária Zrt. kereskedelmi igazgatója szerint elsősorban nem a nagy értékű, hanem az alsó-középkategóriás gépjárműveket kedvelik a tolvajok. Ezek a típusok kevésbé feltűnőek, mivel tömegével fordulnak elő az utakon, másrészt nagy az igény bontott alkatrészeikre. „A biztosító a legtöbb esetben fizet ugyan, - kivéve, ha a gépjárműhöz tartozó kulcsokat nem tudja felmutatni a használó -, de az alap casco általában csak a lízingelt gépkocsi piaci értékét téríti meg, ami néhány éves gépkocsi esetén alacsonyabb a könyv szerinti értéknél" - mondta el a szakember. „Ezen tapasztalatok figyelembevételével a LeasePlan ügyfelei részére úgynevezett GAP (könyvérték szerinti) biztosítást is kínál, amely egy lopás vagy totálkár esetén a fenti különbözetre is fedezetet nyújt. A kiegészítő biztosítást elsősorban a kisebb cégek veszik igénybe, főleg nagy értékű gépjárművek esetében, de tapasztalataink szerint minden flottaméretnél hasznos lehet."
A már bekövetkezett károk minimalizálásában segítenek a biztosítások. A lopások megelőzésére tett óvintézkedéseket tekintve pedig hatékony megoldást jelenthet a műholdas járműkövetés, amely egyszerűsíti a lopott gépkocsi lokalizálását. A riasztó, a gyári immobilizer, a kormány-, illetve a váltózár megnöveli ugyan a lopáshoz szükséges időt, de sajnos nem jelent leküzdhetetlen akadályt a tolvajoknak. A LeasePlan flottájából ellopott autók esetén a váltózár tíz százalékban volt beszerelve és immobilizer szinte az összes ellopott gépjárműben megtalálható volt.