Zombor Gábor hangsúlyozta: a város eddigi legnagyobb pályázata keretében 5,95 milliárd forint uniós és hazai támogatásban részesült a város, ebből huszonöt hibrid buszt vásárol, ezzel együtt modern utastájékoztató-rendszer és kiszolgáló telephely épül.
A városnak mindössze az öt százalék önerőt kellett biztosítania, így csupán nyolcmillió forintjába került egy busz - tette hozzá.
A buszok vásárlásával megvalósul az a cél, hogy utasbarát, környezetkímélő, korszerű tömegközlekedés jöjjön létre Kecskeméten - fogalmazott a polgármester.
Ingo Fröhlich elmondta: a huszonöt hibrid busz egy időben történő beszerzése és forgalomba állítása nemcsak Magyarországon, hanem a világon is egyedülálló.
A legfejlettebb technológiát képviselő járművek tíz kilométert tudnak megtenni a dízelmotor használata nélkül a négy elektromos kerékagymotor segítségével - magyarázta a szakember. Kiemelte: ebből a hibrid buszból egyelőre hatvankét darab közlekedik a világon, a kecskeméti lesz a legnagyobb flotta.
Kecskemét közgyűlése mindeközben kijelölte a "nulla emissziós zónát", így a történelmi városközpontban a buszok kizárólag elektromos üzemmódban közlekedhetnek majd.