Az új trolibuszok négy kilométerfolyamatos felsővezeték nélküli utasforgalmi üzemre, azaz áramellátás nélküli működésre lesznek alkalmasak, így esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz, vagy akár járatterelés sem okoz gondot. A legalább hatvankét fő befogadóképességgel rendelkező szóló és legalább 102 fő befogadóképességgel rendelkező csuklós trolibuszok mindegyike alacsonypadlós kialakítású lesz. A BKK egyik fontos stratégiai szándéka az egységes járműpark kialakítása, amely azonos típusú és kialakítású járműveket jelent, éppen ezért fontos a fentebb megjelölt opcionális beszerzés lehetősége. Ez az üzemeltetés költségeinek csökkentéséhez vezet, továbbá ilyen módon biztosítható válik a járművek csereszabatossága az egyes vonalak között.
Az ajánlati felhívásban és a dokumentációban kidolgozott alkalmassági feltételek és értékelési szempontok biztosítják, hogy a járműgyártók nyílt versenyében olyan referenciákkal rendelkező szállítót válasszon ki a bíráló bizottság, aki bizonyítottan képes megbízható, a budapesti elvárásoknak megfelelő, a hálózat sajátosságaiból adódó elvárásoknak megfelelő trolibuszt szállítani. Ugyanakkor az elvárt referenciákat oly módon határozták meg, hogy azokat a hazai gyártók is teljesíthessék. Ennek érdekében alkalmassági feltételként a leendő pályázóknak külön-külön kell igazolni az elmúlt három évből származó referenciát: tizenöt darab, önjáró képességgel is rendelkező trolibusz elektromos hajtásrendszerének szállítását, valamint tizenöt darab száz százalékban alacsonypadlós autóbusz vagy trolibusz leszállítását.
A leendő járműszállító kiválasztása során az összességében legelőnyösebb ajánlat dönt, az ajánlati áron túl a műszaki és ergonómiai szempontokat is figyelembe vesznek.
A járműgyártók ajánlatait a BKK 2013. július 30-ig várja. Az eredménnyel záruló eljárást követően a szerződéskötésre 2013 őszén kerülhet sor, amelynek értelmében az új járműflotta első tagjai már 2014 végén megérkezhetnek Budapestre, míg az utolsó járművek 2015 első negyedévében állhatnak utasforgalomba, amelyeket a BKV Zrt. fog üzemeltetni.