Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Közbeszerzési eljárás indult trolikra
A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) - a Fővárosi Önkormányzat megbízásából - nyílt közbeszerzési felhívást tett közzé új trolibuszok leszállítására. A tizennégy darab szóló és tíz darab csuklós alacsonypadlós és klimatizált trolibusz a BKV troli flottájának legöregebb, húsz évnél idősebb járművei helyett teljesít majd szolgálatot.


Húsz évnél is idősebb trolibuszokat váltanak le majd 2014 őszétől folyamatosan azok az új járművek, amelyekre a most megjelent közbeszerzési eljárás keretében vásárol a BKK. A jelenlegi trolibuszbeszerzés része a „Budapesti villamos és trolibusz járműfejlesztés I. ütem" elnevezésű projektnek. A megvalósításához szükséges forrásokat biztosító uniós támogatási szerződést Tarlós István főpolgármester, Dr. Völner Pál államtitkár és Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója 2012 decemberében írták alá. Az összesen negyvenhárommilliárd forint összértékű villamos és trolibusz beszerzésre vonatkozó projekt 0,67% önerő biztosításával, 99,33% uniós támogatás felhasználásával valósul meg. A jelenlegi pályázati eljárás ajánlati felhívásában megjelölt 62,392 millió euró a most megvásárlandó huszonnégy, és a jövőben opcionálisan lehívható nyolcvannégy darab, azaz összesen 108 járműre vonatkozik. Az aktuális pályázati eljárás részét képezi ugyanis az, hogy később a huszonnégy darabos alapbeszerzésen túl további nyolcvannégy darab, azonos típusú jármű jövőbeni megvásárlására is lehetősége nyíljon a BKK-nak. A feltételes mennyiség megrendelésekor lehetőség van mind szóló, mind csuklós járművek tetszőleges arányú megrendelésére.

Az új trolibuszok négy kilométerfolyamatos felsővezeték nélküli utasforgalmi üzemre, azaz áramellátás nélküli működésre lesznek alkalmasak, így esetleges áramkimaradás, felsővezeték-hiányos útszakasz, vagy akár járatterelés sem okoz gondot. A legalább hatvankét fő befogadóképességgel rendelkező szóló és legalább 102 fő befogadóképességgel rendelkező csuklós trolibuszok mindegyike alacsonypadlós kialakítású lesz. A BKK egyik fontos stratégiai szándéka az egységes járműpark kialakítása, amely azonos típusú és kialakítású járműveket jelent, éppen ezért fontos a fentebb megjelölt opcionális beszerzés lehetősége. Ez az üzemeltetés költségeinek csökkentéséhez vezet, továbbá ilyen módon biztosítható válik a járművek csereszabatossága az egyes vonalak között.

Az ajánlati felhívásban és a dokumentációban kidolgozott alkalmassági feltételek és értékelési szempontok biztosítják, hogy a járműgyártók nyílt versenyében olyan referenciákkal rendelkező szállítót válasszon ki a bíráló bizottság, aki bizonyítottan képes megbízható, a budapesti elvárásoknak megfelelő, a hálózat sajátosságaiból adódó elvárásoknak megfelelő trolibuszt szállítani. Ugyanakkor az elvárt referenciákat oly módon határozták meg, hogy azokat a hazai gyártók is teljesíthessék. Ennek érdekében alkalmassági feltételként a leendő pályázóknak külön-külön kell igazolni az elmúlt három évből származó referenciát: tizenöt darab, önjáró képességgel is rendelkező trolibusz elektromos hajtásrendszerének szállítását, valamint tizenöt darab száz százalékban alacsonypadlós autóbusz vagy trolibusz leszállítását.

A leendő járműszállító kiválasztása során az összességében legelőnyösebb ajánlat dönt, az ajánlati áron túl a műszaki és ergonómiai szempontokat is figyelembe vesznek.

A járműgyártók ajánlatait a BKK 2013. július 30-ig várja. Az eredménnyel záruló eljárást követően a szerződéskötésre 2013 őszén kerülhet sor, amelynek értelmében az új járműflotta első tagjai már 2014 végén megérkezhetnek Budapestre, míg az utolsó járművek 2015 első negyedévében állhatnak utasforgalomba, amelyeket a BKV Zrt. fog üzemeltetni.