A projekt nemcsak a főváros, hanem a régió és az agglomeráció számára is kiemelt fontosságú, hiszen az elővárosi autóbuszvonalak egy része is az autóbusz-folyosót használja. „Az érintett útvonalon közlekedő járatokat több, mint 67 ezer utas veszi igénybe naponta" - hangzott el a sajtótájékoztatón. A közlekedési folyosó új szakaszán ma tizenegy BKK autóbuszjárat (97E, 161, 161A, 162, 162A, 168E, 169E, 261E, 262, 956, 990) és Volán-járatok is közlekednek. Az új buszfolyosó kialakítása után az erre közlekedő autóbuszok a közúti torlódásoktól függetlenül, zavartalanul haladhatnak.
A fejlesztésben Rákoskeresztúr városközpont és az Örs vezér tere között a Fehér út-Jászberényi út-Pesti út útvonalon közel 3,4 kilométer hosszon alakították ki autóbuszsávot vagy külön autóbusz-útpályát. Tizenegy jelzőlámpás csomópontban olyan jelzőlámpaprogramokat vezettek be, amelyek elősegítik a közforgalmú járművek haladását, hogy a lakosság a közösségi közlekedést részesítse előnyben. Az akadálymentesítés érdekében húsz buszmegálló átépült, süllyesztett szegélyeket és vakvezető burkolati elemeket alakítotak ki, menetrendi tájékoztatóoszlopokat helyeztek ki. Az autóbusz-folyosó jogtalan használatának megelőzésére vezeték nélküli kamerás védelmi rendszert telepítetek, amely az öt legproblémásabb helyen teszi lehetővé a hatékony ellenőrzést és intézkedést.
A projektben öt szakaszon és négy ütemben véghezvitt fejlesztések 2010 és 2013 között:
1. A Fehér úton a meglévő útpálya szélesítésével mindkét irányban középen vezetett önálló autóbuszsávot alakítotak ki.
2. A Jászberényi úton a Maglódi út és az Élessarok között az iparvágányok megszüntetésével, illetve átépítésével a közúttól és a villamospályától független autóbuszpálya épült.
3. A Jászberényi úton a Porcelán utcától a Maglódi út felé. A meglévő útpályán a sávokat átrendezték, ennek eredménye a három csomópontnál helyi útszélesítésekkel létrejött autóbuszsáv.
4. A Jászberényi úton a Maglódi út felé a Tündérfürt utcai felüljárótól plusz egy forgalmi sáv épült, valamint a Kozma utcai jelzőlámpás csomópontot átépíteték, ahol Budapesten egyedülálló módon a csomóponttól elválasztott önálló buszsávot vezettek át.
5. A Pesti úton autóbuszsávot jelöltek ki: kiszélesítették az utat az 509. utca és az 503. utca, valamint a Kis utca és a Bakancsos utca között. Külön buszöbölbe helyezték a forgalmas Borsó utcai buszmegállót, és új autóbusz-megállóhelyet alakítottak ki, hogy az utasok könnyebben elérjék a bevásárlóközpontot.