A híd legutoljára 1973-ban épült át és nyerte el jelenlegi formáját, így közel negyven év alatt érte el mára már rendkívül leromlott állapotát. Az új, nagyobb nyílású és korszerű híd építését két ütemben valósítják meg, hogy a közúti forgalom és trolibuszok közlekedése folyamatosan biztosított legyen.
Az első ütemben a híd északi oldalának felszerkezetét elbontják, majd az új híd alapozása, az alépítmény kivitelezése és az acél felszerkezet helyszíni szerelési munkálata kezdődik a vasúti forgalom lehető legkisebb zavarásával. A kivitelezés első ütemében készül el az új híd fél pályája: a három forgalmi sávot, az osztott kerékpárutat és a járdaszegélyt várhatóan 2014. év végén adják át.
A második ütemben elbontják a régi híd felszerkezetét, ha elkészül az új alépítmény és felszerkezet a déli oldalon is.
A híd várhatóan 2015 októberében készül el.