Az integráció révén a MÁV-START Zrt. a térség egyik legnagyobb szolgáltatóvállalata és munkáltatója lett, integrált vasúti személyszállító vállalatként olyan elengedhetetlenül szükséges tevékenységeket is magába tömörít, mint a vontatási, valamint a járműkarbantartási és -fejlesztési szolgáltatások. Az alaptevékenységek magas színvonalú ellátásának az - utasok szempontjából - legfontosabb szakmacsoportjai a személypénztárosok, jegyvizsgálók, kocsivizsgálók, mozdonyvezetők, járműjavítók, járműkarbantartók; eredményes munkájukhoz azonban elengedhetetlen a további munkakörökben dolgozók pontos munkavégzése is.
Az egyesítés a mindennapi életben költséghatékonyabb, gyorsabb és egyszerűbb működést tesz lehetővé. Az új szervezetben csökkent a vezetők létszáma, létrejött az integrált működéshez igazodó új központi és területi irányítási struktúra. Az integráció és a pályavasúttal történő hatékonyabb együttműködés érdekében hat régióban (Budapest, Miskolc, Debrecen, Szeged, Pécs, Szombathely + szolnoki Járműjavító) a korábbi, külön vállalatokhoz tartozó, eltérő tevékenységet végző végrehajtási központok átszervezésével, összevonásával újak alakultak (Területi Személyszállítási és Vontatási Központok, Járműbiztosítási Központok), amelyek a munkaköri struktúrájukban is a közszolgáltatási szerződésben rögzített célkitűzések hatékonyabb megvalósítását szolgálják.
A szétdaraboltságból adódó párhuzamos munkakörök és munkavégzési folyamatok megszűntek, az átadás-átvételi feladatok egyszerűsödtek, továbbá csökkent az adminisztráció mértéke is. Mindez az idei évben várhatóan több mint ötmilliárd forint megtakarítást eredményez a vállalat működésében, és négy éves időtávon az állami szerepvállalás tíz százalékos csökkentését eredményezheti a szolgáltatási színvonal folyamatos fejlesztése mellett.