Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közlekedés
Közlekedés
Biodízel motorok az Euro 6-os Scaniákban
A Scania két, az Euro 6-os normának megfelelő 13 literes tehergépkocsi-motorja immár száz százalékos biodízellel is (EN 14214) működhet. A két motor a normál üzemre is képes soros, hathengeres 450 és 490 lóerős erőforrás.


A Scania folytatja Euro 6 minősítésű, száz százalékosan biodízellel működő motorjai bevezetését. 2013 októberében a svéd gyártó már bemutatta az öthengeres, kilenc literes motorok 320 és 360 lóerős változatait. Ezeket most a soros, hathengeres, tizenhárom literes 450 és 490 lóerős erőforrások követik, amelyek az SCR és EGR technológiát használják az utókezelésben.

A 450 lóerős motor alapkivitele 2.350 Nm nyomatékot biztosít 1.000-es percenkénti fordulatszámtól, míg a 490 lóerős változat 2.550 Nm-t ad le 1.000 és 1.300 közötti fordulaton.

A Scania az EGR és SCR technológiát használja fel a kipufogógáz utókezelésében. A biodízel üzemanyag sajátossága miatt a kipufogógázok nagyobb mennyiségben tartalmaznak hamut, amely rövidebb szervizintervallumokat és valamivel magasabb üzemanyag-fogyasztást eredményez. A teljes egészében biodízel üzemanyaggal működő motorok esetében az üzemanyag és AdBlue fogyasztás tíz százalékkal emelkedhet (a bioüzemanyagok kisebb fütőértékének köszönhetően.)

A hagyományos dízelolajjal összehasonlítva a tisztán bioüzemanyag használata jelentősen alacsonyabb szén-dioxid kibocsátást eredményez. A csökkenés pontos értéke attól függ, hogy a bioüzemanyagot milyen módon állították elő, így bizonyos esetekben, ez akár a nyolcvan százalékot is elérheti. A Scania nemrég írt alá szerződést az osztrák Nothegger fuvarozóvállalattal, ahol az ügylet egyik döntő tényezője a vállalat által realizálható költségmegtakarítás volt. Ausztriában ugyanis adókedvezmény vehető igénybe az alacsonyabb szén-dioxid kibocsátás miatt.

A biodízel melletti egyik fő érv, hogy egyszerű használni: a járművezetők csak megtankolják az autót és már mehetnek is tovább. Ha olyan helyen járnak, ahol nem szerezhető be biodízel, akkor normál dízelt is tankolhatnak, függetlenül az üzemanyagtartályban maradt biodízel mennyiségétől. Egy fontos feltételt viszont muszáj betartani: a járművek karbantartását úgy kell elvégezni, mintha folyamatosan biodízellel üzemeltek volna.

A Scania tovább folytatja különböző teljesítményszintű és nagyságú biodízel-üzemű motorjainak bevezetését. Ám mindemellett a svéd gyártó összes Euro 6 minősítésű motorja már jelenleg is alkalmas maximum 10 százalékos keverékben biodízel üzemanyaggal történő működésre.

„A Scania jelenleg tizenhét motort kínál Euro 6-os palettájában, amelyek közül négy alkalmas száz százalékos biodízel üzemmódra. Ez a mennyiség hamarosan tovább bővül." - mondta Örjan Åslund, termékfelelőse.