Keresett szó:




Ördöngős
Kis konvertológia
Tudákos
Jelasity nem fut, ő nem gyávaA névhasonlóság ugyan némileg költői, s amennyiben eltekintünk olyan apróságoktól miszerint a horvát bán Jelačić-nak (Petőfi szerint Jellasicsnak) neveztetett...
GFZ Potsdam Earthquake Bulletin - last 20 events
M 5.3, Irian Jaya, Indonesia2012-01-28 19:37:31 -4.13 140.79 74 km M
Pályázati közlemények
Elérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó kiírásoknál az Elszámolhatósági ÚtmutatóElérhető a honlapon a környezetvédelmi és energetikai fejlesztéseket célzó pályázati kiírásoknál az Elszámolhatósági Útmutató című dokumentum, amely minden...
VM
Meghosszabbították a védett természeti területek hulladékmentesítési pályázatának beadási határidejét
Szociális és Munkaügyi Minisztérium - Pályázatok
Pályázati felhívás szociális módszertani intézmények számáraHatáridő: 2011. január 11.
Energiaálság
Magyar atom

Ez most nem Moldova György örökbecsűje, de ugyancsak kötelező olvasmány. Mondhatnám, miért...

madzag
Lorem ipsumLorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nunc sit amet nibh eu mauris ullamcorper venenatis at id mi. Proin orci neque, tincidunt ac pulvinar...
Címoldal > Közélet
Közélet
Új kerékpártárolók a fővárosi pályaudvarokon
A kiegészítő vasúti szolgáltatások bővítésével és a bringázás növekvő népszerűségével a budapesti pályaudvarokon is előtérbe kerültek a kerékpártárolók kiépítései. Új létesítmények szolgálják immár a biciklivel érkező és induló utasokat Budapesten a Déli, a Nyugati és a kelenföldi pályaudvaron. Tavasszal a Keleti pályaudvarnál is épül kerékpártároló.


A Nyugati pályaudvaron, az első vágány mellett 2009 óta huszonkét férőhely áll rendelkezésre a kétkerekűek számára. A mostani kivitelezés során húsz kerékpártámasszal bővült a kínálat a ceglédi váróterem előtt, a 17-es vágány melletti szabad területen. A Déli pályaudvaron 16 támasz várja a bringás utasokat a Krisztina körút felőli oldal utcaszintjénél. A kelenföldi állomáson már negyven biciklit lehet elhelyezni az épület előtti téren.

Mindezek megvalósítása saját, MÁV forrásból történt, a három pályaudvaron a kivitelezés költsége közel nettó 5 millió forintba került. A kivitelezési munkák 2013 októberében kezdődtek, nemrég a műszaki átadás is megtörtént. A Keleti pályaudvaron a közeljövőben - amikor a Baross teret ismét megnyitják - húsz tároló kialakítására van lehetőség, a Kerepesi út felőli oldalon.

A fővárosban és az agglomerációs térségben 2010-2013 között közel ezer kerékpáros parkolóhely (B+R) létesült a vasútállomásokon és a megállóhelyeken, illetve további mintegy négyezer tároló kialakítása szerepel a tervek között. Egyre több ingázó érkezik ugyanis az elővárosi vasútvonalakról Budapestre, akik bringájukat a vasútállomáson kívánják hagyni és tárolni a munkaidejük alatt.

A biciklis utasok számára a vonatos utazást is megkönnyítette a MÁV-START azzal, hogy kerékpáros kocsik kialakítására több százmillió forintot fordított az utóbbi években. 2010-ben öt nagykapacitású vasúti bringaszállító kocsi készült meglévő, selejtezésre váró járművek felújításával, járművenként mintegy 23 millió forint költséggel. 2013-ban további három nagykapacitású szállítókocsi állt forgalomba, melyek felújítási költsége 35 millió forint volt. Ugyancsak tavaly, nyolc további személykocsiban alakított ki kerékpárszállító szakaszt a vasúttársaság, melyekben az utasok együtt utazhatnak biciklijükkel. Az átalakítás költsége járművenként 7 millió forintba került. A járművek nyáron a Balaton északi partján közlekednek, nyári szezonon kívül a Dunakanyar felé veszik az irányt. A beszerzés alatt álló negyvenkét darab FLIRT villamos motorvonatban is lesz kerékpárszállító szakasz. A meglévő szállítási kapacitás szinten tartására is gondot fordít a vasúttársaság, amelynek értéke tízmilliós költséget jelent. Folyamatosan fejleszti kerékpáros szolgáltatásait a vasútvállalat, azért, hogy valamennyi vonaton megoldott legyen a bringák kényelmes elhelyezése.